Probleem opvragen gewenste records in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Humres

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2017
Berichten
8
Beste forumleden,

Ben bezig met een Access-toepassing te maken voor beursverrichtingen. Heb momenteel geen probleem met het maken van een formulier maar wel met het uitlijsten van records in een rapport.
Het is namelijk zo dat het mogelijk is dat je voor een aandeel verschillende verrichtingen kan doen : bv. aankoop, verkoop, aandelensplitsing ,enz..
Het formulier BASIS wordt gebruikt om alle transacties in te brengen. Deze verrichtingen worden bewaard in de tabel TRANSACTIES.
Het is de bedoeling om via een drukknop op het formulier "Individueel aandeel" het rapport "Rapport individueel aandeel" aan te sturen , m.a.w.
alle transacties te tonen van het gekozen aandeel in het formulier "Individueel aandeel".
Indien ik als criterium [Welk aandeel] inbreng bij "Aandeel" in de query "Rapport individueel aandeel" wordt dit correct weergegeven in het rapport. Ik vind dit echter niet handig genoeg ( moet dan eerst in de onderliggende tabel INPUT de juiste benaming gaan opzoeken.
Hopelijk kan iemand mij hiermede op de goede weg zetten.Een dummy zip-bestand voeg ik hierbij in bijlage.
Uiteraard mijn hartelijke dank bij voorbaat.
 

Bijlagen

  • Beurs_test.zip
    392,7 KB · Weergaven: 26
Ik zit met verbazing naar je db te kijken; deze opzet zou ik nooit gekozen hebben. Ik hoop dat er een gedachte achter zit om het zo te doen?
 
Beste OctaFish,

Sorry dat deze DB ietwat ongestructureerd bij je overkomt. Voor mij is het nochtans een 12-tal jaar geleden dat ik nog eens iets maakte in Access.
Ik besef zelf wel dat deze DB voor een serieuze verbetering vatbaar is.
Maar voor het ogenblik voldoet deze voor mij.
De bedoeling is dat ik een volledig overzicht bekom van al mijn beurstransacties in de loop der jaren , en dat zijn er verscheidene honderden.
Misschien kan je me aan een idee helpen om mij op weg te helpen qua opzet.
In afwachting had ik graag een oplossing gevonden voor mijn probleem. Bij voorbaat wil je hiervoor hartelijk danken.
Met vriendelijke groeten.
 
Maar voor het ogenblik voldoet deze voor mij.
Hele enge zin vind ik dat. Deze constructie is gedoemd te mislukken, omdat je in no time een barrel van een database hebt met veel te veel overbodige tabellen. Begin eerst eens met de tabellenstructuur te normaliseren, en alle tabellen die dezelfde soort gegevens bevatten in één tabel te stoppen. Dan word je probleem al een heel stuk overzichtelijker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan