Hoi iedereen,
Vandaag besloot ik om mn processor over te clocken. (X2 4600+ 2.4GHz)
Dus ik in de bios de "bus speed" verhoogd van 200MHz naar 215MHz.
(In stappen van 5MHz en dan 5 a 10 min Prime 95 stress test laten doen.)
Weet dat het te kort is voor goede meting maar omdat ik dacht dat ik er wel wat meer uit moest kunnen halen wou ik pas als ie wat hoger geclockt is een nacht stress test te laten draaien.
Nou krijg ik al bij een bus speed van 215MHz na 5 minuten stress test een error.
Dus een overclock van nog geen 2,0 GHz.
Dit lijkt me een beetje weinig want heb op internet toch wel hogere waardes gezien, met zelfs lagere CPU's.
Heb ik gewoon pech of doe ik toch iets fout?
Hoor graag jullie mening en tips. Snap als er nog wat meer info nodig is maar weet niet precies wat voor jullie relevant is. Mn systeem staat bij mn profiel. En als ik die hier neer mag zetten doe ik dat ook snel even.
Bij voorbaat dank.
Vandaag besloot ik om mn processor over te clocken. (X2 4600+ 2.4GHz)
Dus ik in de bios de "bus speed" verhoogd van 200MHz naar 215MHz.
(In stappen van 5MHz en dan 5 a 10 min Prime 95 stress test laten doen.)
Weet dat het te kort is voor goede meting maar omdat ik dacht dat ik er wel wat meer uit moest kunnen halen wou ik pas als ie wat hoger geclockt is een nacht stress test te laten draaien.
Nou krijg ik al bij een bus speed van 215MHz na 5 minuten stress test een error.
Dus een overclock van nog geen 2,0 GHz.
Dit lijkt me een beetje weinig want heb op internet toch wel hogere waardes gezien, met zelfs lagere CPU's.
Heb ik gewoon pech of doe ik toch iets fout?
Hoor graag jullie mening en tips. Snap als er nog wat meer info nodig is maar weet niet precies wat voor jullie relevant is. Mn systeem staat bij mn profiel. En als ik die hier neer mag zetten doe ik dat ook snel even.
Bij voorbaat dank.