Probleem Pavillion DV7

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankdubbe

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Mijn Amd mobilty Radeon Hd5000 series graphic card is niet instaat mijn 2 de scherm te detecteren

Verschillende HDMI kabels gebruikt
Vershillende schermen aangesloten

Wel staat er een geel icoontje bij de de driver in app beheer !

Doe maar een schermafdruk van Apparaatbeheer, met Beeldschermadapters opengeklikt en waar dat apparaat met geel icoontje ook op te zien is.

Tijs.

Als die adapter er onder (eigenlijk) ook die Radeon zou moeten zijn (oftewel: 2 aansluitingen op de Radeon, beiden met een monitor eraan, nu), dan ook eens proberen of je díe kunt updaten naar Radeon HD 5000 Series.
Lukt dat, dan weer de bovenste ook weer 'updaten' naar Radeon HD 5000 Series.

Is het echter zo dat die onderste (bijv.) een geïntegreerde adapter-chip is, dan denk ik niet dat het mogelijk om 2 monitoren aan te sluiten...

Tijs.

Dit is een zéér slechte opvolging op mijn vorige posting:
a. Wat heb je met de vorige posting gedaan?
b. Heeft de laptop wel twee aansluitingen en zo ja, zijn die wel beiden afkomstig van de Radeon óf zitter er twee grafische adapters in de laptop?

Tijs.

Ik denk dat er 2 adapters in de laptop zitten ?

maar slechts èèn hdmi en bij aansluiten geeft mijn TV wel een signaaltje
Maar daar blijft het bij ?

Dank U voor de hulp hoor !

Tijs, volgens mij is het een HP DV7 met core i5 met IGP ( HD5000 serie ) en heeft deze laptop geen onboard graphics.
De IGP kan echter wel 2 schermen aansturen volgens de Intel specificaties ( als er een i5 inzit tenminste want er zijn -tig verschillende uitvoeringen van de DV7 )...:shocked:

unnamed.jpg

Bedankt voor alle hulp !

denk je niet dat een oudere driver de oplossing kan bieden
want bij aankoop werkte het aansluiten van een 2de scherm wel

Indien het nog niet zo lang niet werkt zou je een systeemherstel kunnen over wegen, in veilige modus werkt het vaak beter, overigens.
Wat is er geïnstalleerd of weggehaald waardoor misschien het probleem ontstond?

Of installeer eerst de chipsetdriver en na een reboot de Intel drivers voor het grafische deel en na weer een reboot die AMD driver weer proberen.
http://support.hp.com/us-en/drivers...6/model/3979539#Z7_3054ICK0KGTE30AQO5O3KA30R1

De HDMI uigang gaat via de GPU in de CPU, zie geen driver voor de Intel....

Ik meende toch duidelijk de tip te hebben gegeven ook voor de Microsoft Basic Display Adapter onder Beeldschermadapters de Radeon driver te installeren. Daar zie ik nog niets van terug.

Natuurlijk kun je ook proberen een oudere versie te installeren.

Tijs.

@Lange Pier: Kun je me vertellen waar Intel hier in het verhaal komt? Ik zie (m.b.t. Beeldschermadapter) alleen die Radeon genoemd, niet (nog) een tweede beeldschermadapter?

Tijs.

Kijk naar de drivers van windows 7 die er oorspronkelijk op stond, alle Intel chipsets met een Intel i core CPU in notebooks met of zonder een 3e party graka heeft die in de CPU.

PS, de HDMI gaat via de Intel.

Ok, ik zit een beetje in het midden hierdoor, o.a. ook door wat Scrapheap vermoedt (dat de IGP die Radeon is, dus geen Intel graka chip aan boord is):
Tijs, volgens mij is het een HP DV7 met core i5 met IGP ( HD5000 serie ) en heeft deze laptop geen onboard graphics.

Ik trek me dan beter terug uit deze vraag. Hopelijk komt er voor de vragensteller een goede oplossing. :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Zou fijn zijn als de T.S. even het exacte type van de DV7 vermeld zodat er duidelijkheid komt over de aanwezige hardware..?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan