probleem philips pcrw804k

• Onderwerp starter Onderwerp starter moat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

moat

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2004
Hallo,
Ik heb een philips brander cdrw804K die na 4 jaar problemen geeft. Hij wordt niet altijd herkent door de pc en wanneer hij wel herkent wordt loopt de pc regelmatig vast. Ook gaan de lampjes van "disk in" en "writing" branden terwijl er geen cd in zit. Hij leest geen lege cd's, geen rwcd's, af en toe wel originele cd's. Ik heb al gezocht op de site van Philips maar niets gevonden!
Ik gebruik Easy creator maar heb dat al verwijdert. De pc draait op 98se.
Wie weet hier iets meer van?
Alvast bedankt.

Moat.

Kun je misschien wat meer informatie geven over de speler? Zit hij alleen op een kabel vast aan het mobo, of zit hij met een andere drive vast. Staat hij master of slave? Heb je pas nog instellingen veranderd, of iets aan de kabels veranderd??

Ik heb zowel een dvd alswel die brander ingebouwd. Ik weet niet precies welke master/slave is. Hoe kan ik dit zien? Soms wordt de dvd ook niet gezien. Als de brander wel herkent wordt, geeft de pc bij apparaatbeheer geen conflicten aan. Ik ben recentelijk bezig geweest met een netwerkverbinding, maar daarna deed alles het goed. Verder is er met de pc/kabels niets gebeurt. Ik heb contact gehad met Philips, ze adviseerden me om de firmware te uploaden via de site. Dat heb ik nog niet gedaan.

Groetjes
Moat

Je kan dit nog proberen
IDE 1 HD master en DVD slave
IDE 2 Brander master

Op de apparaten staat aan gegeven hoe je de jumpers moet zetten

mijn brander is dus echt stuk; ik heb alles na laten kijken door een echte kenner.

Iedereen bedankt voor de hulp.
Maot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan