probleem pls help

Status
Niet open voor verdere reacties.

finrod

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2006
Berichten
15
ik heb een GROOT probleem als ik men pc opstart dan start i wel op maar als hij bijna helemala is opgestart valt hij gewoon uit kan did aan de cooling van men cpu liggen juist er voo had ik wel dt men cpu cooler los was gekomen en hb er hem weer moeten op zetten niete cht gezond voor de cpu maar ik heb me lten wijsmaken dat bij intel dat niet zo erg kwaat kan. kan imand me zo snel mogelijk helpen thx.:confused: :eek: en kan mij imand zegge welke cpu coolen aan te raden is voor pentium 4 intel 3,2 ghz
 
Laatst bewerkt:
oke sry voor al men fouten die ik schijf maar ik heb dislectie maar geen probleem jij kan dat niet weten oke dus men vraag is of imand weet wat er aan de hand is met men pc hij sluit af juist als hij opgestart is zou het kunnen dat men cpu cooler niet genoeg cool't omdat presies voor dat hij de hele tijd afsluit men cpu cooler is los gekomen maar ik heb gehoord dat dat nie echt veel kwaat kan wat zou ik best doen een nieuwe cpu cooler kopen? en welke zou jij men aanraden voor een intel pentium 4 3,2ghz.
 
Ik vind het nog steeds een hele lang zin. Maar okè.

Hoe is je Cooler los gekomen dan? Die gaat niet vanzelf los.
 
Nu de processor geplaatst is, is als volgende de processor-koeler aan de beurt. Let er altijd even op dat u een koeler koopt die op maat gemaakt is voor het type processor dat u gebruikt. Koelers voor AMD-processors passen niet altijd goed op Intel-processors en andersom. De koeler moet met klipjes bevestigd worden op processor-connector, uiteraard over de processor heen. Het makkelijkst is het om de koeler eerst vast te maken aan de kant tegenover de witte uitsparing van de processor-connector en pas daarna aan de kant van deze uitsparing.

Vooral bij snellere processors is het nodig om zogenaamde koelpasta te gebruiken, die de warmte geleiding tussen de processor en de CPU-koeler verbetert. Koelpasta is vaak los in kleine tubetjes bij de computerwinkel verkrijgbaar, maar nog veel vaker wordt hij bij de koeler meegeleverd. Het makkelijkst is het om de koelpasta op de koeler aan te brengen, en daarna deze te plaatsen op de processor. Let er wel op dat je maar een klein laagje koelpasta gebruikt: bij een dikke laag gaat de werking verloren. Voor het uitsmeren van de koelpasta zijn wattestaafjes altijd er handig. Koelpasta is overigens zeer giftig, dus even de handen reinigen na deze stap is geen overbodige luxe.

De koeler moet vervolgens worden aangesloten op het moederbord om stroom aan de ventilator te leveren. Dit gebeurt door middel van de kleine connector die aan de kabel vanuit de ventilator zit. De aansluiting op het moederbord staat meestal aangeduid met ‘CPU Fan’. In het boekje bij het moederbord is altijd te vinden waar deze connector zich precies bevindt.

BRON:
http://www.hardware.info/artikelen/...het_zelf_bouwen_van_een_PC_in_20_stappen/36/2
 
// Robert G. ^^ zei:
Ik vind het nog steeds een hele lang zin. Maar okè.

Hoe is je Cooler los gekomen dan? Die gaat niet vanzelf los.


Er had imand tegen aangestoten.
En men pc viel uit omdat men cooler was los gekomen. Door die stoot.
 
finrod zei:
Er had imand tegen aangestoten.
En men pc viel uit omdat men cooler was los gekomen. Door die stoot.

Tja, De cooler kan alleen los komen als je klepjes opzei duwt of naar beneden buigt. En dat lukt niet als je er tegen aanstoot. Hij moet dus afgebroken zijn.

En als je pc uitviel zal dat waarschijnlijk komen doordat je cpu ook losgekomen is. Er is dus kans dat daar ook wat afgebroken is. Haal je coolblock en cpu even los en kijk of je wat kan vinden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan