Probleem Portforwarden Thompson SpeedTouch 780 WL

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeerkeP

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2012
Hallo,

Ik ben vast niet de eerste, en ook zeker waarschijnlijk niet de laatste met problemen bij het port forwarden, maargoed.
Ik probeer met behulp van deze site:
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomson-Alcatel/ST780/TELNET.htm

Port 23 te forwarden in mijn router, alleen wil het niet lukken. Verscheidene port scanners geven aan dat alle poorten nog gewoon gesloten zijn.
Zelf denk ik dat het euvel hem zit in het stukje op die site, gekenmerkt door het kopje "Entry #1" waar staat dat je je statische IP adres over moet nemen in het veld "Translate to" (de site vult dit zelf in nadat je het statische IP dat gevraagd word aan het begin van de pagina invult)

Echter als ik mijn lokale IP adres in dit veld wil overnemen (192.168.1.150) dan kan ik slechts 192.1 invullen, slechts 5 karakters.

Dit is zelf de eerste keer dat ik een port forward, dus ik ben niet een al te ervaren gebruiker in dit soort zaken!
Zou iemand mij hier verder mee kunnen helpen?

Met vriendelijke groet,
Peerke

a. Translate to slaat op het omzetten van externe poorten naar een interne, waarbij de interne een andere is dan de externe.
Dus stel dat ik poort 23 zou willen portforwarden naar poort 500 op mijn pc, dan zou ik dus dus 23 invullen in From en To en in Translate to zou ik dan 500 invullen.
De instructie spreekt er niet over, en je moet inderdaad daar NIET aanzitten (zelfde geldt voor Trigger poort).
b. Instructie zegt duidelijk dat je eerst een applicatie/game moet aanmaken in the Thomson. Zodra aangemaakt, die dan in de Thomson koppelen aan een ip-adres. Die koppeling kan door te kiezen uit uit het lijstje van apparaten die zelf een ip-adres hebben aangevraagd aan de Thomsom (als jouw telnet-server daar tussen staat) of je maakt handmatig een ingang waar je dan het ip-adres 192.168.1.150 in opvoert (die dan daarna kiezen natuurlijk voor jouw applicatie/game).

Verder nog even wat redenen waarom je applicatie evt. niet vanaf Internet bereikbaar is, met portforwarding correct ingesteld (combinaties ervan zijn mogelijk!):
i. Je hebt nóg een (bedrade of draadloze) router staan tussen de provider-router en het apparaat waar je naar wilt portforwarden. Je moet dan 2x portforwarden: In je provider-router naar je 2de router en in je 2de router naar het apparaat waar je naar wilt portforwarden.
ii. De provider blokkeert de poort(en) die je wilt portforwarden. [Bij thuisabonnementen] is poort 25 TCP in NL (bijna) altijd geblokkeerd (=SMTP poort) en in België zelfs (bijna) altijd alle poorten onder de 1023 geblokkeerd.
iii. Je hebt een firewall actief op de server-pc die het inkomende verkeer blokkeert
iv. Je hebt de applicatie niet gestart staan die zou moeten luisteren op de poort(en) die je geportforward hebt. In het geval van poort 23 zou het dus betekenen dat je geen Telnet-service hebt draaien

Verder wordt vaak de fout gemaakt om de portforwarding te testen vanaf hetzelfde (thuis-)netwerk als waar de server staat, door de service aan te roepen met het publiek ip-adres (zoals aangegeven door (bijv.) http://www.watismijnip.nl ). Dat werkt bij 90% van de routers niet, dus je moet dan gebruik maken van externe hulpmiddelen zoals http://www.canyouseeme.org en programma's zoals PF PortCheck (die zelf contact zoekt met een externe server op Internet om de portforwarding te laten checken).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Goedenavond Tijs,

bedankt voor de hulp! Ik heb het eens geprobeerd met een Minecraft server, op poort 25565, en hier werkt dit wel naar behoren.
Het blijft me echter een raadsel waarom hij poorten 22 en 23 maar niet wil openen, terwijl er wel een telnet-service draaide (geld de ingebouwde telnet service van Windows Server 2003 ook als officiële service, of word hier echt specifieke software mee bedoeld?)

Telnet service telt gewoon.
Maar heb je wel alles doorgelezen? Want er kan nog veel misgaan, zelfs als portforwarding goed staat (zie vorige posting). Bijvoorbeeld punt ii (als je in België woont).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb alles nog eens nagelopen, een tweede router is niet van toepassing, heb het ook geprobeerd door de firewall uit te zetten op de server, ook geen resultaat. Twee telnet services geprobeerd (een die bij Windows Server 2003 inbegrepen zit en KpyM)
maar canyouseeme.org geeft nog steeds een gesloten port aan. Ik zal de provider eens raadplegen of de poort toevallig geblokkeerd is.

Edit:

Na wat gerommeld te hebben geeft hij nu wel aan dat poort 23 open staat! Bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan