Probleem printersharing na nieuwe install 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Beste forumleden, :d

Ik heb een een Samsung ML-1640 die ik VOOR de nieuwe server-install (2003-R2 enterprise) gewoon met alle 64b machines gedeeld had. Ik kan me overigens ook niet herinneren dat ik hier meer voor heb moeten doen dan het vinkje van de 64 bits (sharing) drivers aan te zetten.

Het probleem is dat ik geen losse driver voor 64 bits kan vinden die ik kan delen. Die is overigens ook niet in de installatiemap van de printer te vinden.

N.b: Ik heb reeds geprobeerd om de 64b versie van de installatie-software te installeren op 2003 die natuurlijk 32b is. Deze laat zich wel installeren maar geeft geen 64b share-driver.

Wie weet raad ?

Dank jullie welk alvast :thumb:

Als ik hier kijk zijn er 2 64-bit drivers die je gebruiken kunt:
a. Win XP 64bit/2003 64bit/Vista 64bit/2008 64bit/Win 7 64bit ("3.04.95:05 Print Driver")
b. Win 2000/XP/2003/Vista/2008/Win 7(32,64bit) ("2.00.00.00 Universal Print Driver")

Op zich zou je zeggen dat de Universal Print Driver het meest gunstig is, want geschikt voor 32-bit en 64-bit én kan ook gebruikt worden bij andere printers (ook van andere merken) die Postscript of PCL6 ondersteunen.

Stel dat je toch gebruik wilt maken van de specifieke 64-bits driver, dan zul je die moeten downloaden. Daarna het gedownloade .exe programma uitpakken met 7-zip of WinRar naar een eigen map. De gewenste driver komt dan te staan in de ML-1640_Print_64bit\Printer\SPL\WINXP_VISTA_64 submap.
Dan de x64 driver toevoegen aan de server d.m.v.:
Start -> Uitvoeren -> control printers
Bestand -> Eigenschappen voor server -> tabblad Stuurprogramma's -> knop Toevoegen -> x64 aangeven (andere opties uitvinken) -> bladeren naar die WINXP_VISTA_64 map -> Samsung ML-1640 Series toevoegen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heij Thanxs: oplgelost !!

Was bere-simpel.
Moest alleen even de exe uitpakken.
Had me niet gerealiseerd dat dit een self-extractor was :o
Je ziet maar weer hoe simpel het kan zijn.

Nogmaal bedankt voor de snelle responce :thumb:

Graag gedaan.

Even nog de vraag op opgelost zetten, ajb: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, (bijna) bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan