probleem: Qeury wilt product gegevens niet veranderen in het formulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.

davidtos

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2010
Goede middag,

Ik probeer een query te maken die de eigenschappen van een product laat zien. Als het product nummer is ingetypt.
maar bij het openen van het formulier laat het alleen product "4" zien, en als ik het verander in een ander bestaand product nummer worden de eigenschappen niet aangepast in de velden.

de query is nagemaakt uit een database die ik ooit eerder heb gemaakt in Access 2003.

ik heb de query gemaakt met query ontwerp.

Laatst bewerkt:
Maar zonder de query zelf kunnen we helaas niet zo veel; je wekt nu de indruk dat je ofwel maar één record hebt in je tabel, ofwel een criterium op je query hebt staan.

dit is de query.

SELECT subTabel.RekNummer, subTabel.MelkID, geleverdemelk.prijs, geleverdemelk.datumlevering, geleverdemelk.kilo, geleverdemelk.leveranciersID, [kilo]/100*[prijs] AS Subtotaal
FROM geleverdemelk INNER JOIN subTabel ON geleverdemelk.MelkID = subTabel.MelkID;

En welke tabel wil je bijwerken met je formulier?

het gaat er om dat het resultaat van de query verandert wordt. als er een ander nummer wordt ingevuld zonder dat het formulier opnieuw gestart moet worden.

Volgens mij bedoel je iets dat exact omgekeerd is: je hebt een query die de velden bevat uit je twee tabellen, en daar heb je een formulier voor gemaakt. En nu wil je een record op dat formulier kunnen opzoeken. Dat kun je simpel maken met de wizard <Record zoeken met behulp van een Keuzelijst met invoervak>. Als je een keuzelijst met invoervak naar de koptekst van je formulier sleept, wordt die wizard vanzelf gestart. Je pakt dan de 3e optie uit de drie mogelijkheden (record opzoeken op basis van een veld).
Of bedoel toch iets anders?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan