Probleem router Casema

Status
Niet open voor verdere reacties.

lalady

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Beste iedereen,

Ik ben zo een ontzettende leek in dit hele gebeuren, maar heb een very big probleem, vind ik zelf!!! Kom tie hoor!!!! Casema heeft een tijdje geleden een storing gehad, waardoor mijn router (sitecom, model wl-114 v2 breedband) het niet meer doet:mad: ! Nou heeft casema op de site een beschrijving staan voor het oplossen van dit probleem. Je moet van de site een ZIP bestand downloaden en dan de router aansluiten op de pc en dan op de site (via gereedschappen, firmwire en dan upgraden) van sitecom dit bestandje upgraden. Nou zo gezegd zo gedaan, maar nou is mijn probleem dat het proces staakt omdat ik het kabeltje van de modem uit de pc moet halen om de router direct op de pc aan te sluiten. Mijn vraag is dus eigenlijk; Hoe kan ik en de router direct op de pc aansluiten en de modem? Of heeft iemand een andere gouden tip? Ik weet dat het vaag klinkt of miss een beetje dom, maar ik heb echt geen idee hoe ik dit moet oplossen.

de reset knop van die breedband misschien
zijn de ip gegevens vast gewijzigd dat je router het niet pakt of reset je router

Laatst bewerkt:
Denk dat de bedoeling is, om eerst die zip te downloaden, zonder de router, uitpakken in een gewenste map, de netwerkkabel weer aan de route te koppelen, de configuratiepagina ven de router te openen, en bij de firmwareupgrade, naar het uitgepakte bestand verwijzen, meestal een bin file.

Denk dat de bedoeling is, om eerst die zip te downloaden, zonder de router, uitpakken in een gewenste map, de netwerkkabel weer aan de route te koppelen, de configuratiepagina ven de router te openen, en bij de firmwareupgrade, naar het uitgepakte bestand verwijzen, meestal een bin file.

Ja tot daar begrijp ik het dus ook maar als ik met dat upgraden begin krijg ik te zien dat de site niet gevonden kan worden waarvan die file is: ff voor de duidelijkheid dit is wat ik doe.

Ik heb de zip gedownload en opgeslagen.
daarna zip uitgepakt.
router aan pc gekoppeld (wat betekent dat de modem van pc ontkoppeld moet worden omdat ik maar een toegang heb op pc voor dit kabeltje)
configuratiescherm opgestart
bij onderdeel firmwire begin ik dan met upgraden en dan gaat het dus fout na 10 sec omdat ik dus geen verbinding heb met internet omdat de modem niet meer aan gesloten zit op pc.

klinkt het nog steeds vaag?

wel fijn dat jullie meedenken.

Kun je niet kiezen voor de upgrade methode?, web of bestand opzoeken?

Je kunt ook de router resetten, en hem er gewoon tussen laten, en proberen.

bedoel je de router aansluiten op de modem en dan dat configuratiescherm en dan upgraden? Ik snap er niets van! Ik ben ook steeds zo ver maar dan gaat net dat laatste dingetje fout. Wat is eigenlijk firmwire? Moet je dat upgraden? of kan ik ook op een andere manier die router weer aansluiten?

Probeer eens het volgende:

In de .zip file zit ook een .exe bestand, dat blijkbaar de upgrade voor je doet.
Pak alles van die .zip file uit in een map, en draai die .exe

NB: Ik heb het over deze firmware: http://www.sitecom.nl/showdownload.php?id=2909

[EDIT]Nog wat informatie, als je denkt dat de firmware upgrade helemaal mislukt is:

Q
Hoe herstel ik de firmware als er iets verkeerd is gegaan tijdens het upgraden?

A
- Download de laatste firmware voor uw router
- Unzip de firmware (uitpakken via bijvoorbeeld Winzip)
- Volg de volgende stappen:

1. Sluit uw computer met een kabel aan op de router!
2. Schakel uw draadloze netwerkkaart uit -als u deze gebruikt-, of verwijder deze tijdelijk uit uw PC!

3. Haal de stroomstekker van de router uit het stopcontact.
4. Druk de resetknop met een pennetje in, en steek de stekker terug in het stopcontact.
5. Houd de resetknop ingedrukt tot de M1/Status-LED snel begint te knipperen.

6. Geef uw computer het vaste IP adres: 192.168.123.200 , dit kunt u op de volgende manier doen in windows XP/2000:

- Ga naar START > CONFIGURATIESCHERM > NETWERKVERBINDINGEN.
- Klik met de rechtermuisknop op uw LAN-verbinding, en selecteer Eigenschappen.
- Klik op internetprotocol, en druk op de knop Eigenschappen.
- Vul in dit scherm de volgende gegevens in:

IP-adres: 192.168.123.200
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.123.254

- Klik op OK, en druk in het vorige scherm op Sluiten.

7. Start de normale Firmware Upgrade Utility (welke in het ZIP bestand stond)

8. bij 'select one device' in de upgrade utility zou nu "192.168.123.254 crash" moeten staan.
kies deze "192.168.123.254 crash", en druk op de knop 'Upgrade'

9. Na ongeveer een minuut (het duurt iets langer dan een normale upgrade), komt de melding "upgrade complete"

10. Haal de stroomstekker uit de router, en steek deze weer terug.

11. Reset de router (5-10 seconden resetknop indrukken met een pennetje)
12. Stel de pc weer in om een automatisch IP-adres te krijgen.

De router zou nu weer functioneel moeten zijn.
[/Edit]
Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs,

Kan ik wat jij me toe gestuurd heb uitpakken en welk bestandje moet ik dan upgraden want als je het uitpakt krijg je drie bestandjes. Misschien moet ik maar een mannetje laten komen die de boel weer aansluit :D

Vera

Tijs,

Kan ik wat jij me toe gestuurd heb uitpakken en welk bestandje moet ik dan upgraden want als je het uitpakt krijg je drie bestandjes. Misschien moet ik maar een mannetje laten komen die de boel weer aansluit :D

Vera

Vera, je moet het allemaal uitpakken in een map, bijvoorbeeld je Bureaublad, dan dubbelklikken op:
20060623_WL-114v2_0623-R197f4.EXE

Dat is het bestand met het 'schrijvende handje'.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan