Probleem schijfruimte installatie SP2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mechelaar

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2004
Beste,

Ik ben nogal een leek in installaties. Heb een vrij oude labtop (Compaq Presario 1200) en dus beperkte schijfgrootte.
Windows XP is geinstalleerd en draait vlot. Ik tracht nu SP2 te installeren maar hiervoor is niet voldoende schijfruimte. Ik heb reeds zoveel mogelijk (dankzij de tips op helpmij.nl) de c-schijf leeggemaakt. Ik heb echter slechts 472 Mb vrij op de c-schijf en 505 Mb op de D-schijf. Ik heb begrepen dat SP2 niet zoveel ruimte extra vraagt, maar wel 1800 Mb vraagt voor de installatie (website Windows Update).

Bij de installatie via de website en de expressinstallatie. Het downloaden verloopt vlot, maar bij de installatie loopt het mis (foutboodschap wegens onvoldoende space, foutcode: 8007F02B).

Hoe kan ik SP2 alsnog installeren zonder zoveel space te gebruiken?

1800 mb?? dat lijkt me niet helemaal gezond. Of heb je een gigantische achterstand in het updaten van je besturingssysteem...
Lijkt me overigens ook sterk, SP2 is bij lange na geen 1800 MB, eerder rond de 100MB.

Hoe lang heb je erover gedownload? En welke snelheid heb je daarbij gebruikt... Dan kun je zo achterhalen of het wel eens 1800 MB is...
Trouwens de update schrijft de pc toch weg op het station waarop windows is geinstalleerd...

Beste,

Ik denk niet dat het zoveel is. Windows is regelmatig upgedate (o.a. SP1 werd via Windows Update zonder enig probleem geinstalleerd).

Feit is dat ik voldoende ruimte zou moeten vrijhebben, dat SP2 gedownload wordt, maar de installatie niet lukt wegens plaatsgebrek. Hoeveel plaats moet er eigenlijk zijn op de c-schijf om SP2 te kunnen installeren?

Groeten,
M.

Bij de CD die ik besteld had staat dat er 1,6 GB vrije ruimte beschikbaar moet zijn tijdens de installatie.

Bedankt Lucky Fred.

Weet iemand een mogelijkheid om te installeren met minder beschikbare ruimte?

Groeten.

Niet zelf uit geprobeerd maar misschien werkt het.

Als je het servicepack uitpakt door in DOS het volgende uit te voeren

WindowsXP-KB835935-SP2-NL.exe /x D:\SP2

daarna kun je het SP2 bestand zelf vewijderen (misschien eerst naar CD branden voor het geval het niet werkt ;))

om nu SP2 te installeren ga je naar D:\SP2\I386\UPDATE\ en dubbelklik je op Update.msi.

Misschien lukt het dan wel.

Je zou anders eens hier kunnen kijken. Er is namelijk heel wat ruimte te besparen als je de PC opschoont.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan