• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem sheet '97 naar 365: kan de wizard sjablonen niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

AvantiConLaCapra

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2016
Hallo Allemaal,

Ik heb een sheet wat oorspronkelijk gemaakt is in excel 97 wat gebruikt moet gaan worden in de laatste versie van excel.
Alles werkt prima maar bij het openen verschijnt een msgbox met de melding "kan de wizard sjablonen niet openen".
Dit zou veroorzaakt worden doordat er in het verleden gegevens vanuit de sheet naar een centrale sheet bijgewerkt werden.
Dat is ook het geval geweest maar niet niet meer relevant.

Wanneer ik ga zoeken op dit probleem krijg ik eigenlijk alleen de optie om de invoegtoepassing van '97 te downloaden en te installeren (voor zover dat nog zou werken in de laatste versie).
Maar omdat ik meerdere gebruikers heb en we geen centrale sheet meer gebruiken wil ik de trigger vinden en uitschakelen.

Heeft iemand een idee waar ik deze trigger kan vinden of hoe ik anders van de melding af kom?

Alvast bedankt voor de moeite.

Plaats een voorbeeld zonder gegevens die je niet mag delen.
Dan kunnen we verder.

Plaats een voorbeeld zonder gegevens die je niet mag delen.
Dan kunnen we verder.

Dat is op zich al een goede tip.
Het gaat om een calculatieprogramma waarvan de inhoud bij voorkeur niet gedeeld mag worden.
Maar, indien het probleem niet in de tabbladen zit kan ik deze verwijderen waarbij de inhoud niet zichtbaar is maar het probleem wel.
Zit het probleem wél in de tabbladen dan weet ik precies welke en kan ik gerichter zoeken.

Dus: tabbladen per stuk verwijderd en probleem blijft helaas...

Zie bijlage voor de sheet, ik werk met versie 2112.

Bekijk bijlage 362223

n.b. het is een sheet met macro's, schakel je die uit is het probleem weg, echter de originele sheet werkt met macro's dus uitschakelen is geen optie.

Flauw, als ik zelf de bijlage download dan verschijnt de melding niet.
Open ik het origineel dan verschijnt hij wel.

Hopelijk verschijnt hij bij jou wel.

voeg de bijlage toe via het Beheer Bijlagen scherm

Jouw Excel-97 bestand had oorspronkelijk nog een verwijzing naar een oude macro-sheet
In de gedefineerde namen (Name manager) staan heel veel verwijzingen naar sheets die niet bestaan, maar er staat er ook 1 met de naam: Auto_Open21
Verwijder deze eens (en eventueel andere namen die in jouw originele bestand nergens naar verwijzen)

Edit: de sheet staat er nog steeds in:
Draai:
Code:
activeworkbook.Sheets("AutoOpen Stub Data").visible= True
en verwijder hem dan

dit staat erin
=IF(ISERROR(MATCH("Wztemplt.xla"; DOCUMENTS(3); 0)))
=ERROR(FALSE)
=OPEN(GET.WORKSPACE(48)&"\Wztemplt.xla")
=ERROR(TRUE)
=IF(ISERROR(A3))
=ALERT("Kan de wizard Sjablonen niet openen.")
=RETURN()
=END.IF()
=END.IF()
=RUN("Wztemplt.xla!AutoOpenFromTemplate")
=RETURN()

Laatst bewerkt:
You are a lifesaver! :thumb:

Dat was hem inderdaad!
Er zitten heel veel namen in het bestand, en inderdaad ook de Auto_Open21
Verder vrij netjes, weinig namen die geen functie hebben.

Dank voor je hulp!
Ik was al in gedachte bezig om alle sheets over te zetten naar een lege werkmap.... Hoeft gelukkig niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan