Probleem Sims 2; DirectX 9.0 en recente stuurprogramma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

SofieVdVelde17

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2009
Hallo, ik heb een probleem met de Sims 2.

Ik heb een HP Pavilion en opeens dacht ik door een paar overbodige programma's te verwijderen hem een beetje sneller te maken ...
Verkeerd gedacht, want na de opruiming kon ik de Sims 2 niet meer spelen !
Elke keer als ik de Sims 2 wil opstarten steek de CD in en klik ik op de pictogram op m'n bureaublad. Maar nu was het opstartscherm weg en in plaats daarvan komt er een foutmelding met daarop :

De Sims 2 Studentenleven

Geen kaart met DirectX 9.0c compatibele grafische kaart gevonden op deze computer ! Zorg ervoor dat je over een grafische kaart beschikt die compatibel is met DirectX 9.0c en dat je de meest recente stuurprogramma's hebt geïnstalleerd. Het programma wordt nu afgesloten.

En het strafste is dat mijn computer sinds kort zegt dat hij een nieuwe hardware heeft gevonden. Eergisteren klikte ik daarop en zag dat ik 4 programma's kon installeren. Ik installeerde de eerste en daarna startte ik de Sims 2 weer op en het werkte ! Toen mijn computer uitviel door stroomtekort sloot ik hem aan aan de stroomkabel en startte hem weer op, maar toen ik de Sims 2 weer opnieuw wilde starten gaf hij weer dezelfde foutmelding als hierboven !

Ik vind het heel spijtig, want het is m'n enige ontspanning. Ik heb uren besteed aan het probleem te googelen, maar het heeft niets opgebracht. Ik weet dat veel mensen dit probleem ook hebben en ik heb alles geprobeerd wat daar te lezen stond, maar dat heeft ook niets opgebracht. Ik hoop dat jullie wel m'n probleem kunnen oplossen ...

Vriendelijke groeten,
Sofie.

mss per ongeluk directX verwijderd? Of de driver van je videokaart verwijderd? Heb je nog andere problemen buiten de sims 2?

Hoi,

Je zou even kunnen kijken of er gele tekens staan in apparaatbeheer.

Modag

mss per ongeluk directX verwijderd? Of de driver van je videokaart verwijderd? Heb je nog andere problemen buiten de sims 2?

Nee, verder heb ik geen problemen.
Ik denk dat ik de driver heb verwijderd ...
Bestaat daar een oplossing voor ?
Groetjes,
Sofie

Hoi,

Configuratiescherm -systeem - apparaatbeheer.

Modag

Ps Welkom op Helpmij

Laatst bewerkt:
Dank jullie voor jullie reacties !

Maar ik denk dat het niet meer nodig zal zijn, want ik krijg een nieuwe laptop.
Ik heb deze dus niet meer nodig.
Nogmaals bedankt voor jullie geweldige reacties, :thumb:

Groetjes,
Sofie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan