Probleem Sitecom router en Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickdenboer

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Berichten
15
Hallo,

Ik heb een UBEE modem van ziggo en en Sitecom WL-161 Draadloze router
Nu heb ik een probleem dat steeds het internet wegvalt op de draadloze router en als ik dan via het modem probeer werkt het internet wel?

Iemand een oplossing?

Nick
 
Is het nog nodig? Ik zie dat het al een tijdje geleden is dat je dit onderwerp geopend hebt, dus vandaar mijn vraag.

Je probleem zou meerdere oorzaken kunnen hebben. Waar ik het eerst aan denk is dat je geen intern IP-adres krijgt van je router. Zou je kunnen kijken of je dit krijgt, door:
Op Windows
1) Druk op de Windows-toets op je toetsenbord, samen met de 'R' knop
2) Typ in 'cmd' en druk op enter
3) Typ 'ipconfig -all' en druk nogmaals op enter
4) Klik met rechts op het icoontje linksboven het venster -> eigenschapppen
5) Zet snel bewerken ofzoiets aan, een vinkje ergens rechts
6) Druk op OK, selecteer alle uitkomst van 'ipconfig' en klik met je rechtermuisknop (triggert kopieren)
7) Plak het hier op het forum
Op een Mac
1) Druk op het appeltje linksboven en ga naar Systeemvoorkeuren
2) Typ in het zoekvak 'TCP/IP' in en druk op return (enter)
3) Maak een screenshot van alles wat je nu ziet (Command-Shift-4, dan spatiebalk (dan krijg je een fotocameraatje), dan klikken op het venster waar je net bezig was)
4) Post het plaatje wat nu op je bureaublad staat op dit forum

Als je de stappen doorloopt die bij jouw besturingssysteem horen, kunnen wij je beter helpen.

Overigens heb ik op dit moment hetzelfde probleem, bij mij helpt het om het router te resetten, waarna ik dat na +/- 15 minuten moet herhalen...

Mvg,
Robin Kanters
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan