Probleem snelheid en bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

cheeta

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2006
Ik heb een digiconnect mimo router staan,

mijn pc is via kabel aangesloten en haalt hier de snelheid van de provider van 1200kb/s op

echter als ik met me laptop recht voor de router zit nog geen meter afstand haal ik op MAX 500 kb/s

als ik op zolder zit haal ik nog maar 150 - 200 kb/s met een laag verbinding signaal.

met een mimo systeem had ik betere prestaties verwacht als dit, het signaal van 3 huizen verderop van een standaard router zonder mimo komt hier zelfs binnen op laag, gemiddeld

enigste conclusie die ik kan trekken is dat er ergens iets fout zit, het huis heeft wel betonnen vloeren, nieuw huis uit 2001.

waar kan ik de fout gemaakt hebben? wil toch minimaal boven 500kb/s halen, en moet binnen 5 m toch zeker wel 1000 kunnen halen lijkt mij.

Heb je al geprobeerd om van kanaal te wisselen? Misschien interferreerd die router van 3 huizen verder met jouw signaal......

kanaal 1,3,5,9,11 geprobeerd allemaal zelfde probleem

1 5 en 11 waren dacht ik gescheiden kanalen

Klopt hoor je kan met wireless maximaal 54Mb/s halen (ideaal)= 6,75kbyte/s (ideaal) dus het klopt redelijk met wat je hebt. Kabel 100 Mbit = 12,5 kbytes/s ideaal. Er wordt wat data verstuurd die er voor zorgen dat wat je dat de communicatie in stand houden.waardoor het getal wat lager komt te liggen. Dit heeft dan weer te maken met de kwaliteit van kabel aansluit conectoren en het gebruikte netwerk kaartje. Het getal dat je aangeeft is echt niet abnormaal laag. Met wireless heeft de verbindings kwaliteit weer met de omgeving te maken , magnetrons telefoons of ander apparatuur die "wireles" werken en daardoor het wireless netwerk beïnvloeden op de snelheid / kwaliteit + afstand. Deze invloeden zorgen ervoor dat op een gegeven moment de snelheid van overdracht lager wordt om te zorgen voor een zekerder dataoverdracht.
hoop dat het enigszins wat duidelijk verschaft voo r je in deze abacadabra.

ik heb dus een 20mbit adsl verbinding

via het draad haal ik hiervan 1200kb/s normaal met uitschieters ver naar de 1400 - 1500 stabiel

draadloos netwerk komt niet verder als 500 kb/s, ik heb het niet over kbits, maar over kbytes.

ook het bereik valt regelmatig weg,

ik ga ervan uit dat ik op krap 10m afstand nog tog wel gewoon 500kb/s moet halen via draadloos, of is dat onreeel, ik zie netwerken van veel verder van mij af beter bereik hebben dan mijn eigen router,

3 huizen verderop ziet ik verschijnen met beter bereik, overkant beter bereik, terwijl ik dichter bij mijn eigen router zit,

het lijkt mij erg stug dat als 100mb/s wel ruim voldoende is om met ruim 12mb/s bestanden over te stuuren, dat het niet mogelijk is om met 54 mb/s 0,5mb/s te halen.

dat er verlies is vind ik acceptabel maar een verlies van 1000 kilobytes per seconde over nog geen 10 m.

omgerekent ruim 400% verlies

inmiddels router verplaatst naar boven zit nu nog geen meter zonder voorwerpen van de router af, geen voorwerpen tussen laptop en router,

toch blijft de snelheid maximaal 500kb/s.

echter mijn pc haalt 1300 kb/s

Signaal is uitstekend, mijn vraag is kan er toch ergens een instelling verkeerd staan?

hoe kan ik tevens instellingen vinden zoals of die op g of a of b staat?

Laatst bewerkt:
Klopt hoor je kan met wireless maximaal 54Mb/s halen (ideaal)= 6,75kbyte/s (ideaal) dus het klopt redelijk met wat je hebt. Kabel 100 Mbit = 12,5 kbytes/s ideaal. Er wordt wat data verstuurd die er voor zorgen dat wat je dat de communicatie in stand houden.waardoor het getal wat lager komt te liggen. Dit heeft dan weer te maken met de kwaliteit van kabel aansluit conectoren en het gebruikte netwerk kaartje. Het getal dat je aangeeft is echt niet abnormaal laag. Met wireless heeft de verbindings kwaliteit weer met de omgeving te maken , magnetrons telefoons of ander apparatuur die "wireles" werken en daardoor het wireless netwerk beïnvloeden op de snelheid / kwaliteit + afstand. Deze invloeden zorgen ervoor dat op een gegeven moment de snelheid van overdracht lager wordt om te zorgen voor een zekerder dataoverdracht.
hoop dat het enigszins wat duidelijk verschaft voo r je in deze abacadabra.

Als je duidelijkheid wil scheppen in Abracadabra moet je het wel goed vertellen.

100 mbit komt neer opp 12,5 mbyte/sec en dat zal je op internet niet krijgen. Dat is je verbinding tussen LAN kaart en modem cq router.

20 Mbit download op internet komt neer op 2,5 Mbyte/s datastroom.

ja oke sorry mijn fout,

maar in dit geval hoop ik toch dat mij duidelijk lijkt dat er ergens iets niet klopt aan een instelling of hardware matige fout,

het kan ook in mijn laptop zitten heb helaas geen vergelijkings middel,

echter i khoop toch minimaal 1000kb/s te halen.

heb nu de router naar zolder verplaatst. hierdoor haal ik op zolder nu 500

beneden haal ik 350, het signaal is dus hierdoor iets verbeterd maar nu is het vooral van belang dat het mogelijk is om de snelheid op te schroeven dit zal het signaal vermoedelijk ook ten goeden komen

ja oke sorry mijn fout,

maar in dit geval hoop ik toch dat mij duidelijk lijkt dat er ergens iets niet klopt aan een instelling of hardware matige fout,

het kan ook in mijn laptop zitten heb helaas geen vergelijkings middel,

echter i khoop toch minimaal 1000kb/s te halen.

heb nu de router naar zolder verplaatst. hierdoor haal ik op zolder nu 500

beneden haal ik 350, het signaal is dus hierdoor iets verbeterd maar nu is het vooral van belang dat het mogelijk is om de snelheid op te schroeven dit zal het signaal vermoedelijk ook ten goeden komen

Bedenk wel dar wireless een shared medium is, en derhalve half duplex werkt op max 54 Mbps. Je PC die waarschijnlijk met een kabel is aangesloten zal op een switchpoort zitten en mogelijk full duplex werkt haalt daardoor een iets betere throughput maar wel op 100 Mbps.
Dit zal wellicht niet volledig je snelheidsverschil verklaren aangezien je bottleneck uiteindelijk je internet verbinding is.
Overigens garandeert 100Mbps niet dat je dat ook haalt. als je 30 a 40 % van die snelheid effectief haalt dan mag je al in je handjes knijpen. Een ethernet segment dat voor 30% belast is wordt echt merkbaar trager.

inmiddels een nieuwe router gekregen vorige zou niet goed zijn,

nieuwe dus ook niet, met antennes of zonder antennes bereik en snelheid blijven gelijk, dit lijkt mij dus niet kloppen.

heb met me laptop rondje dorp gedaan en kwam netwerken tegen die veel beter bereik hebben lees: ruim 300m in bebouwde omgeving,

zelfs de B technologie is nog beter hierin, deze haalt een dubbel huizenblok aan afstand zelfs.

ik ga morgen voor de 2de x me router omruilen dit keer neem ik een ander merk SMC,

hoop hiermee wel de snelheid te halen van me internet.
500kb/s = 4mbit
1400kb/s = 11,2 mbit,
terwijl ik dat toch zeker zou moeten halen

ik zou dus op 1meter afstand al 50mbit verliezen van mijn verbinding, zou er toevallig misschien ook een limiter zijn op de snelheid in de laptop???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan