• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleem sorteren van grote getallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swacar185

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2005
Berichten
75
IK moet een werkblad maken met in een kolom waarden van 20 cijfers.
Om deze zichtbaar te houden moet je deze dus opmaken als tekst, anders rondt excel af.
In bijgaand voorbeeldje heb ik 2 kolommen : ééntje op voorhand bepaald als tekst en ééntje telkens ingevoerd met een ' vooraan.
Wanneer ik nu wil sorteren (waarbij in het voorbeeld de laatste cel toch duidelijk bovenaan moet komen), lukt dit niet.
Ik dacht dat je met tekst alles kon sorteren of neemt excel dan ook hier alleen maar de eerste 15 beduidende cijfers en wordt er geen rekening gehouden met de laatste 5 ?
Help aub !
 

Bijlagen

  • Map3.xls
    13,5 KB · Weergaven: 34
Een Exceloplossing ken ik niet, maar bij sortering in Word werkt het wel goed. Dus kopieren, plakken in Word, sorteren, kopiëren, in Excel celeigenschappen op tekst en plakken speciaal - tekst. Niet fraai, maar voorlopig een oplossing in afwachting van wellicht betere.
 
Zoals wellicht bekend kan excel maar rekenen met getallen t/m 15 cijfers.
Misschien kan je de getallen splitsen in 1: de 1e 10 cijfers en 2: de 2e 10 cijfers (in 2 hulpkolommen). Vervolgens zou je dan kunnen sorteren, eerst op de 1e 10 cijfers en vervolgens op de 2e 10 cijfers.
 
Een Exceloplossing ken ik niet, maar bij sortering in Word werkt het wel goed. Dus kopieren, plakken in Word, sorteren, kopiëren, in Excel celeigenschappen op tekst en plakken speciaal - tekst. Niet fraai, maar voorlopig een oplossing in afwachting van wellicht betere.

Ok, bedankt : zeer inventief en het werkt inderdaad, maar ik veronderstel dat er misschien nog wel andere oplossingen zijn.
Toch hartelijkd dank !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan