Probleem SSD Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

aukekua

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2012
Hallo,
Ik heb vandaag de SSD (Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB) binnengekregen voor de computer die ik aan het samenstellen ben, dit was het laatste onderdeel. De computer werkt, ik kan in de UEFI komen. Nou wilde ik Windows XP installeren. Ik heb de CD-Rom erin gedaan, de computer opgestart en de bestanden op de CD beginnen te laden. Na twee minuten krijg ik een blauw scherm te zien waarop staat:

A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer.

If this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. Remove any newly installed hard drives or hard drive controllers. Check your hard drive to make sure it is properly configured and terminated. Run CHKDSK /F to check for hard drive corruption, and then restart your computer.

Technical information:

*** STOP: 0x0000007B (0xF78D6528, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Ik heb een paar keer de computer opnieuw opgestart, de SSD er opnieuw ingedaan, een andere Windows XP-CD geprobeerd, maar ik kreeg elke keer dit scherm te zien. Het kan toch niet dat de SSD kapot is? En hoe kan ik CHKDSK /F uitvoeren? Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Alvast bedankt!

Groeten,
Auke

Zorg dat je de BIOS insteld op IDE *OF* AHCI drivers meegeven tijdens installatie (F6). Veel systemen zijn simpelweg te modern voor XP tegenwoordig zonder terug te schakelen naar oude settings

Denkelijk kun je niet via de uefi installeren, die zal voor gpt kiezen vermoed ik en daar kan XP niets mee.

Waarom geen W7?

Bedankt voor de reacties!
Ik heb hem nu ingesteld op IDE, hopelijk doet hij het nu wel.

@Lange Pier, ik gebruik XP, want die had ik nog liggen, daar installeer ik dan de W8 upgrade overheen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan