probleem suse linux 8.0 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterVeen

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2001
Hallo allemaal,

Ik heb al jaren Suse linux 8.0 Pro staan(2002) en wilde het nu als dual boot installeren op een systeem met Vista sp1 en op een XP pro sp3.Verschillende laptops.Bij beide installaties krijg ik eerst een menu waarbij automatisch het installeren begint,Ik krijg dan een melding: cannot find cd of cannot mount cd. Heb geprobeerd een text based install te doen maar dan loopt de boel vast.
Ben niet bekend met Linux.Heb zelf het idee dat deze oude versie mijn cd/dvd spelers niet herkent.
Heeft iamand een idee?

Laptop 1
Vaio vgn-fe41s t5500 2gb nvidia geforce go 7600 160 gb. vista sp1 .meerdere partities. 1 voor fat 32

laptop 2
Asus eeepc 1000h 1gb xp sp3 atom 1.6.meerdere partities 1 voor fat 32

bedankt alvast:eek:

ja daar heb ik ook aan gedacht.Ubuntu heb ik in Vmware al staan.maar ik heb ooit betaald voor Suse 8.0 en ben een beetje eigenwijs en wil gewoon het aan de praat krijgen begrijp je? Dus graag suggesties verder.

Is je hardware toevallig nieuwer dan opensuse uit 2002?

Is het toevallig een sata cd/dvd speler?

Ik zou het idd met openSUSE proberen, die is een beetje beter bij.

Bedankt dropl,

Mijn hardware is veel nieuwer maar ik vind het een uitdaging om deze SuSe 8.0 professional te kunnen draaien op moijn pc's.
Dat moet kunnen. Come on folks er is toch een manier om het te laten installeren.

Simpel: haal de iso van de dvd, zet er een nieuwere kernel van opensuse op met isomaster en brand de iso terug op een dvd.

Of je kan suse installeren in virtualbox, heb je em ook op je computer :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan