Probleem svchost.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

PartyDude69

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2007
svchost komt abnormaal veel voor bij mn processen en neemt veel geheugen in beslag.. :confused: Oplossing??

knipselbi2.jpg

Laatst bewerkt:
Een aantal keren zal die sowieso voorkomen (7x bij mij) Dat is afhankelijk van services die je computer draait.

Het is dus een kwestie van nakijken wat je gebruikt en wat niet, dan kan je er wel in snoeien.

menu start -> uitvoeren -> type services.msc

Hier kan je services op automatisch / handmatig / uitgeschakeld instellen.

Je zal zien dat veel services met svchost te maken hebben.

uit mijn link
Er kunnen meerdere sessies van Svchost.exe tegelijkertijd worden uitgevoerd. Elke Svchost.exe-sessie kan een verzameling services bevatten, waarvan afzonderlijke services kunnen worden uitgevoerd, afhankelijk van hoe en waar Svchost.exe wordt gestart.

Ik zou voorstellen:
Start je pc even opnieuw op en kijk opnieuw bij taakbeheer (open nu geen programma's meer). Als al deze processen nog steeds aanwezig zijn zijn ze gestart bij het opstarten van windows, in dat geval: start ---> uitvoeren, tik in: msconfig. Ga naar het tabblad opstarten, daar zie je een lijst met processen die worden gestart bij het opstarten en kan je ook zien in opdracht van welk bestand dat proces werd opgestart. Zoek naar de processen die moeilijk doen en de daarbijhorende bestanden, de bestandslocaties van deze bestanden zouden je een idee moeten geven tot welk programma de bestanden behoren en maw, welk programma 'moeilijk doet'. Probeer dat programma dan te herstellen als het abnormaal gedrag is voor dat programma of te deinstalleren als je het programma eigenlijk niet nodig hebt.

Bij msconfig en opstarten kan je ook alles uitschaken en weer inschakelen en daar na je systeem opstarten, komt alles weer op wat je nodig heeft.

Bij msconfig en opstarten kan je ook alles uitschaken en weer inschakelen en daar na je systeem opstarten, komt alles weer op wat je nodig heeft.

klopt, maar dan krijg je het msconfigvenster elke keer bij het opstarten van de pc en dat is ook een beetje irritant zou ik denken.

Maar schakelaar weer on staan de vink-je niet meer ingevuld, en daarna afsluiten en weer opstarten, alles wat het systeem nodig heeft komt weer een vink-je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan