probleem text???

Status
Niet open voor verdere reacties.

vissers

Banned
Lid geworden
23 jan 2006
Ik krijgt dit te zien wanneer mijn hardeschijf aan het draaien is...?

Ik krijgt een scherm zwart aan het begin met witte letters krijgt ik dit bericht Masterdisk ?HDD SMART Capability ...... Disabled wat betekent dat eigenlijk????????????

ik hoop dat iemand mij een antwoord daarop kan geven

Self-Monitoring, Analysis, and Reporting Technology

Dit betekend dat er vroegtijdig storingen in je harde schijf voorspeld kunnen worden. In jouw geval gebeurd dat dus niet omdat hij is uitgeschakeld in de bios. Je kan hem inschakelen maar hoeft niet.

Voor meer info:

http://nl.wikipedia.org/wiki/S.M.A.R.T.

hoe kan ik hem inschakelen? Want ik kom helemaal niet in mijn windows meer ik krijgt een zwartscherm aan het begin. Maar ik heb geprobeert een windows Cd XP erin te doen maar het lukt niet. En als F8 drukt lukt al helemaal niet!!!

Weet jij toevallig wat ik moet veranderen en wat ik moet doen??

Laatst bewerkt:
In de BIOS die instelling opzoeken in inschakelen.

hoe kan ik hem inschakelen? Want ik kom helemaal niet in mijn windows meer ik krijgt een zwartscherm aan het begin. Maar ik heb geprobeert een windows Cd XP erin te doen maar het lukt niet. En als F8 drukt lukt al helemaal niet!!!

Weet jij toevallig wat ik moet veranderen en wat ik moet doen??

Meestal staat onderin het scherm wanneer je hem opstart
Press {key} to enter Setup.

Hetgeen dat er op de plek van {key} staat is de toets om in de BIOS te komen

Het lijkt mij bijzonder sterk dat je dankzij die melding niet meer in WIndows komt. Deze melding is nl. onschuldig. Hij geeft alleen maar aan dat je harde schijf SMART technologie ondersteund maar is uitgeschakeld. Weet je zeker dat je geen andere foutmeldingen hebt?

Jah dat is wel gelukt maar de harde schijf blijft op de zelfde status ik kom steeds niet in mijn windows.

Hij vraag als ik mijn computer wil herstellen ik toets F10 dan gaat ie goed.

En als ik hem wil formatteren lukt het ook niet. Ik kom wel in een soort menu terecht maar heb niet veel opties. Als ik kiest op hem te formateren geeft ie aan partities kan niet gemaakt worden. En als ik back up wil maken wilt ie ook niet dus ik weet niet echt wat ik moet doen, en weet ook niet precies waar het aan zou liggen.......

Je bent hier begonnen met je vraag, zou je daar ook verder willen gaan?
Het is niet de bedoeling om een nieuw topic te openen over hetzelfde probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan