probleem toetsenbord en landinstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

de muziekleraar

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Ik heb zojuist een pc met win98se opnieuw ge-installeerd en nu lukt het mij niet om het toetsenbord goed ingesteld te krijgen. Wat ik ook instel: nederlands, engels VS of engels GB: er veranderd wel iets maar er blijven toetsen verkeerde dingen doen.
Nu zag ik in andere berichten dat je bij landinstellingen, tabblad talen moest kijken, maar ik zie daar geen tabblad talen

Klembord01.jpg

Ik heb ook al twee andere toetsenborden geprobeerd: zelfde resultaat.
Met alt+cijfer lukt het wel maar dat is natuurlijk minder handig. :confused:

Alvast bedankt voor het reageren :)

Jan

Normaal zou je op Nederlands [Nederland] - Verenigden staten [internationaal], moeten staan. Ik heb geen Win98(se) pc hier, dus kan niet kijken waar je het in moet stellen. Heb je al bij configuratiescherm > toetsenbord gekeken?

PS tabblad "Talen" is voor Windows 2000 en Xp, voor zover ik weet.

ja, wat ik geprobeerd heb was dus bij: configuratiescherm-toetsenbord. Het moet kunnen want hij heeft jaren goed gedraaid met het systeem en dezelfde windows.
Het enige verschil is dat ik nu alle updates van windows heb ge-installeerd ipv selectief zoals eerst. Zou dat ermee te maken kunnen hebben? Nog iets: tijdens de installatie van office liep hij vast, maar na opnieuw opstarten deden de programma's het wel. Zou het opnieuw installeren van office kunnen helpen? :confused:

Ik weet niet welke toetsen het niet goed doen maar als in Word zit dan moet je is de toetsencombinatie control en shift proberen misschien helpt dit. Nogmaals ik weet niet precies welk probleem je hebt met welke toetsen.

Roytjoo zei:
Ik weet niet welke toetsen het niet goed doen maar als in Word zit dan moet je is de toetsencombinatie control en shift proberen misschien helpt dit. Nogmaals ik weet niet precies welk probleem je hebt met welke toetsen.

Dat ligt eraan in welke taal ik hem zet: ik heb hem nu op engels (verenigde staten) staan en dan doet 'ie het nog het redelijkst, alleen puntjes en accenten op de letters lukken dan voornamelijk niet. En in plaats van aanhalingstekens krijg ik een apestaartje. Ik weet de alt-code voor aanhalingstekens niet dus dat is lastig :(

Staan de "Speciale tekens" wel ingeschakeld?
Uit m'n hoofd:
Configuratiescherm > software > windows onderdelen > bureaublad accessiores > speciale tekens.

Meestal is de toesenbordindeling, amerikaans internationaal met de taal nederlands.
Hier eventueel te kontroleren.

Ah,
dankjewel Langepier. :thumb: Nu weet ik wat ik vergeten was:
op de gegeven pagina stond o.a. dit:

2. Dubbelklik op het pictogram "Toetsenbord" en klik vervolgens op het tabblad "Taal"
3. Klik op het toetsenbord van uw taal en klik op "Eigenschappen"
4. Kies de gewenste toetsenbordindeling in de lijst en klik op "OK"

puntje 3 was ik dus vergeten. Ik zocht op de verkeerde plek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan