Probleem uitvoeren van bestanden via netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

wm8610

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2007
Berichten
5
Hoi,

Allereerst Beste wensen voor 2007,

ik zit namelijk met volgende probleem.
ik installeer nogal veel pc's en de bijkomende utils en noodzakelijke hebbedingen installeer ik dan via een netwerkschijf vanaf mijn hoofdpc beveiligd met login en paswoord
tot nu toe heb ik daar nooit problemen mee gehad.
ik heb vandaag dus een pc geinstalleerd met voor de eerste keer de nieuwe legale Windows Internet explorer 7.0 erop. wat blijkt nu,

als ik wil programmas uitvoeren vanaf mijn netwerkstation z: (z: is \\PCWILL\J-drive))
vraagt hij voor ieder bestend een beveiligingswaarschuwing met de vraag of ik dit programma wil uitvoeren of annuleren (verdere opties kan ik niet uitvoeren) bij een enkel exe bestandje klik ik op uitvoeren en is dat geen probleem
maar als ik een cmd bestand of ander batch bestand open via de z: dan vraagt hij dat ook maar doet hij ook niets meer verde met de programma's die in die batch omschreven staan
kan er mij iemand helpen hoe ik die beveiligingscontrole op netwerkschijven kan uitschakelen (is 1ste maal dat ik de IE7 en WMP11 heb meegeinstalleerd)

Mvg, William
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het zelfde probleem. Op een windows XP Pro machine die in een domein hangt. Alleen bij het uitvoeren van programma's die op het netwerk staan krijg ik inderdaad ook die melding. Het helpt niet om het programma in de lijst met uitzonderingen te zetten van de windows firewall... de melding blijft komen.

Ik ben benieuwd of wm8610 al een oplossing voor het probleem heeft gevonden...
 
ik heb ondertussen al geprobeerd via officiele microsoft helpdesks maar alsnog blijf ik het antwoord schuldig mocht er iemand zijn die het weet laat dan maar komen

Mvg, William.
 
Oplossing

Jippie! Ik ben zeer verheugd u mede te delen dat ik de oplossing op dit probleem heb gevonden.
Het is raar maar waar, je moet een instelling in IE wijzigen om dit op te lossen.

Het probleem is dat windows (of eigenlijk IE) het LAN niet ziet als 'vertrouwd'.

Om dit te verhelpen doe het volgende:

* Start Internet Explorer
* Kies het menu Extra
* Internet-opties
* Tabblad Beveiliging
* Lokaal intranet
* Kies voor websites
* Alle opties waren hier uitgeschakeld, maar de optie 'inclusief alle netwerkpaden (UNC's) moet zijn ingeschakeld.

Hiermee is het probleem bij mij in ieder geval opgelost, ik hoop dat het wm8610 ook zal helpen.

Gegroet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan