Probleem UPC en Sitecom wireless router

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterWillems

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Sinds het wisselen van abonnement wel binnen UPC (oude bewoner heeft opgezegd en ik heb een nieuw abbo van UPC aangesloten) doet de draadloze router van Sitecom het niet meer (WL-161) Het rare is, ik heb via de kabel na het resetten van de modem (assir geloof ik tis zo'n standaard modem van UPC) wel internet. wanneer er via de sitecom router wordt gewerkt kan wel lokaal verbinden maar niet met internet...

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt,

groeten Peter

Hoi,

Heb je de router eerst in een andere situatie gebruikt? Dan eerst de router resetten!!!!
Daarna moet je even álles uitzetten: pc's en laptops; router én het MODEM van upc

1. nu EERST het modem aan en wachten tot deze online is
2. daarna de router en opnieuw even geduld .....
3. dan weer je computer aan ...

en nu .... ????

Tenslotte, als alles weer goed werkt, stel je de draadloze beveiligingen weer in:

Klik hier voor een goede uitleg hierover op mijn site.

Hoi,

Heb je de router eerst in een andere situatie gebruikt? Dan eerst de router resetten!!!!
Daarna moet je even álles uitzetten: pc's en laptops; router én het MODEM van upc

1. nu EERST het modem aan en wachten tot deze online is
2. daarna de router en opnieuw even geduld .....
3. dan weer je computer aan ...

en nu .... ????

Tenslotte, als alles weer goed werkt, stel je de draadloze beveiligingen weer in:

Klik hier voor een goede uitleg hierover op mijn site.
Bedankt voor de snelle reactie,

Dit heb ik gedaan maar het probleem blijft hetzelfde. Wel internet via de kabel rechtstreeks via modem. Wel duurt het erg lang voor er een connectie is, na resetten van de modem is er wel snel een verbinding. Dus is het probleem eigenlijk nog steeds hetzelfde.

Groeten

Bedankt voor de snelle reactie,

Dit heb ik gedaan maar het probleem blijft hetzelfde. Wel internet via de kabel rechtstreeks via modem. Wel duurt het erg lang voor er een connectie is, na resetten van de modem is er wel snel een verbinding. Dus is het probleem eigenlijk nog steeds hetzelfde.

Groeten

Hoi,

Je hebt - neem het me niet kwalijk - een 'beginnersprobleem'.
...... Wel internet via de kabel rechtstreeks via modem ....

En nu gok ik maar: je bedoelt, rechtstreeks tussen je pc en de computer .... toch?
Heb je in je 'omgeving' iemand waarvan je denk "die zou me er wel eens verder mee kunnen helpen .....?""
Zo ja, vraag die er dan even bij.

Hoi,

Je hebt - neem het me niet kwalijk - een 'beginnersprobleem'.
...... Wel internet via de kabel rechtstreeks via modem ....

En nu gok ik maar: je bedoelt, rechtstreeks tussen je pc en de computer .... toch?
Heb je in je 'omgeving' iemand waarvan je denk "die zou me er wel eens verder mee kunnen helpen .....?""
Zo ja, vraag die er dan even bij.
Nou dat zou best kunnen, heb er eerlijk gezegd niet zoveel verstand van dus vandaar ook mijn vraag...
Maar zonder mijn wireless router van sitecom (gewoon modem-->kabel--> laptop) is er internet. zodra ik er mijn wireless router aan de modem koppel dan kan ik wel op het netwerk maar niet op internet.
dus:
Modem --> kabel --> laptop
hier werkt internet
modem --> wirelessrouter--> wireless netwerk met laptop
geen internet

Volgens mij heb ik niks met andere computers te maken. het gaat puur om het internet.

Als ik niet duidelijk ben moet je het even zeggen want ik weet ook niet precies hoe het allemaal werkt... maar op het moment is er eigenlijk niemand in de buurt die er meer verstand van heeft als ik.

Nou dat zou best kunnen, heb er eerlijk gezegd niet zoveel verstand van dus vandaar ook mijn vraag...
Maar zonder mijn wireless router van sitecom (gewoon modem-->kabel--> laptop) is er internet. zodra ik er mijn wireless router aan de modem koppel dan kan ik wel op het netwerk maar niet op internet.
dus:
Modem --> kabel --> laptop
hier werkt internet
modem --> wirelessrouter--> wireless netwerk met laptop
geen internet

Volgens mij heb ik niks met andere computers te maken. het gaat puur om het internet.

Als ik niet duidelijk ben moet je het even zeggen want ik weet ook niet precies hoe het allemaal werkt... maar op het moment is er eigenlijk niemand in de buurt die er meer verstand van heeft als ik.
Probleem is opgelost, ik heb een nieuwe router gekregen van de winkel. Was iets niet goed met de router... toch bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan