Probleem USB aansturing lichtkrant

Status
Niet open voor verdere reacties.

Parjeeno

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2006
Hallo,

Ik heb een probleem met het aansturen van mijn lichtkrant.
Op de lichtkrant zit een seriële aansluitpoort. Computers die deze aansluitmogelijkheid hebben geven geen probleem met het weergeven van tekst op de lichtkrant met het programma SDS.

Maar nu wil ik de lichtkrant graag aansluiten op een laptop met enkel een USB poort.
Heb daarom een USB to serial cable(de sitecom cn-104) aangeschaft. Na aansluiting en installatie drivers wordt deze kabel in aparaatbeheer correct herkend.

Maar als ik nu weer tekst wil weergeven op de lichtkrant met behulp van het programma SDS gebeurd er niets. Ik krijg dus geen verbinding meer met de lichtkrant.

Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt voor de hulp!

sitecom cn-104

Ik heb hetzelfde probleem met de kabel. Maar dan in combinatie met een videofoon installatie. Die je kunt programeren met behulp van een RS-232 kabel. Mijn laptop had ook geen RS-232 aansluiting. Zo doende had ik dit kabeltje besteld.

Ik kan de installatie wel uitlezen. Ik kan alleen niet naar de installatie schrijven. En dat lijkt aardig hetzelfde als jouw probleem.

Als iemand een oplossing heeft graag.

Sitecom cn-104 verzendbuffer

Ik ben even op zoek gegaan. Wat nog wel eens schijnt te helpen is het aanpassen van je zend buffer. Ga naar je configuratiescherm --> Systeem --> Apparaatbeheer. Daar ga je naar Poorten (COM & LPT). Als het goed is zie je daar zoiets als Prolific USB-to-Serial Comm Port (COM2). Daar dubbelklik je op... dan kom je in de eigenschappen van het apparaat. Daar ga je naar poortinstellingen en dan klik je op geavanceerd.. Zet je verzendbuffer bijvoorbeeld eens op 4

Ik weet niet of je ondertussen al een oplossing hebt. Jouw post is al 2 jaar oud. Maar misschien dat iemand anders hier nog wat aan heeft.

Groetjes Gerard

Topics van 2008 zijn allang niet actueel meer en mogen der halve met rust gelaten worden. Daarbij is het niet toegestaan mee te liften in iemand zijn/haar topic.

slotje.gif

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan