Probleem USB Wlan Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

tweaker26

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2010
Hallo,

Ik heb een Pluscom 54mb/s USB wlan, draaiend op Windows7.

Als ik de usb stick aansluit, krijg ik verbinding met mijn accespoint, en kan ik direct internetten, maar binnen 1 minuut doet hij ineens niets meer, en komt er een uitroepteken onderin de balk te staan. Dan zie ik 'geen netwerkverbinding'.

Als ik de usb-stick weer opnieuw erin stop, dan kan ik weer een minuut internetten, waarna hij weer automatisch uitvalt.

Ik draai dan met Windows 7, IE8 en draadloos zonder wep, wpa etc.

Heeft iemand misschien een idee, waarom hij het maar kortstondig doet?

Mvg,

Pascal

Draadloos zonder beveiliging??

Misschien je netwerk in gebruik door iemand anders!

Dat het tijdelijk onbeveiligd is, is vanwege dit probleem. Misschien dat mijn probleem komt door de wpa2, maar toch niet.
Op mijn laptop kan ik wel gewoon internetten, maar op mijn pc kan ik maar ongeveer 1 minuut genieten, en dan loopt het vast.

Op mijn pc zit een verse Windows 7, geen trojans of andere dingen die van invloed kunnen zijn. Ik werk al jaren met computers, en kan niet vinden waarom mijn usb wlan stick de verbinding verbreekt na ongeveer 1 minuut.

Zijn standaard gateway crasht op de 1 of ander manier, maar waarom? Ik heb zijn gateway al vastgezet(192.168.1.8), maar dat helpt ook niks.

Hoi !

Als je verbinding is weggevallen, kun je dan nog 127.0.0.1 pingen ?

Is er via Win 7 Update geen andere driver voor de stick beschikbaar, of mogelijk op de site van de fabrikant ?

Greetz,

Harry.

Hallo Harry,

Ik heb zojuist het even geprobeerd;
usbstick geplaatst, even op internet geweest, en na uitval heb ik gepinged
naar 127.0.0.1 en krijg dan 4 pakketten verzonden en ontvangen, 0 verlies. Dus ik kan
daar wel naar toe pingen.

Helaas kan ik geen andere driver vinden voor deze stick op het web, maar ik zal eens kijken wat windows update zegt, als ik vraag om een betere stuurprogramma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan