Probleem user accounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo Allemaal,

Heb een pc met Win XP Pro geïnstalleerd.

Na installatie was er alleen een administrator account. Ik heb hier een account 'zoon' bij gemaakt als beperkte gebruiker.

Nu bij het opstarten krijg je een vage achtergrond met het klassieke aanmeldscherm waarin 'Administrator' staat ingevuld en een leeg veld voor het wachtwoord. Hier overheen een foutmelding dat ie het account niet kan vinden of zoiets. Als ik dan op 'OK' klik komt daarna het normale Windows XP aanmeldscherm waarop je op de afbeelding moet klikken behorende bij het account 'zoon'. Heb er ook nog een account 'admin' met admin rechten bij gemaakt, zodat er ook een soort van zichtbaar admin account is, maar ook hier kan ik niets doen of het Administrator account verwijderen.

Dit blijft maar gebeuren, ik dacht dit gebeurt alleen de eerste keer, maar na herhaaldelijk opstarten blijft ie steeds op bovenstaande manier opstarten.

Verder geeft ie geen problemen, maar ik vindt het gewoon heel erg vervelend. Als ik daarna kijk bij user accounts is het account 'Administrator' niet zichtbaar.

Wat kan ik doen om te zorgen dat ie gewoon opstart en direct op het Win XP aanmeld scherm terecht komt?

Hoor graag van jullie.

mvrgr.

Nossie

Hoi,
bij run>control userpasswords2 kun je dat veranderen.

Hallo Nossie. In aanvulling op Mik, wellicht deze troubleshooter. Lees deze eens op je gemak door. Klik en volg de uitleg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan