Probleem vastlopen ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

khk464

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Berichten
1.154
Hoi allemaal, verleden week heb ik ME geupdate, alsook IE en outlook.
Dus heb ik nu IE 6 en de updates. Al meer dan anderhalf jaar draai ik ME zonder problemen en nu krijg ik blauwe schermen. Programma's starten traag of zelfs niet op, en een enkele keer krijg ik de mededeling dat er niet genoeg geheugen beschikbaar is om een programma te openen, terwijl er niets geopend is.
Aida 32 geeft aan dat er, zonder dat er iets draait, 38 % van het geheugen in gebruik is. Met het internet open en outlook open is dat 46 %. Is dat normaal dat het zoveel is? Ik heb 512 MB (DDR SDRAM)

Groetjes
 
Hebt ge een update gedaan of een nieuwe versie over de oude gezet?
Hoe heb je die update uitgevoerd?

Jean
 
Hoi, gewoon extra>windows update in IE.

Groetjes.
 
Wat voor meldingen krijg je in de bekende blauweschermen(BSOD)?
 
Gescant op virussen is gebeurt. Hijck this log is volgens pieter schoon. Geen spyware of virussen.

De meldingen kan ik nu niet zo direct zeggen, maar het zijn veel nullen en xxen .

' K zal nog eens proberen of k er een krijg.

Het rare is dat ik eerst afsluitproblemen kreeg doordat Symantec Ned Detect nog bezig was. Toen heb ik nav verwijderd en terug geinstalleerd en toen was het weer beter.

De udates voor IE :
Sp1 , q837009, q832894, q831167

Voor ME zijn er 11 q 's geïnstalleerd.

Groetjes.

Is het normaal dat er zoveel van het geheugen in gebruik is?
 
Ik weet het niet meer uit mijn hoofd (heb ook geen pc meer staan met ME) maar als alleen ME draait ben je ongeveer 100 mb geheugen kwijt, als je verder geen AV, firewall en dergelijke hebt draaien en je kijkt met Aïda naar je geheugengebruik dan komt er ook nog 12mb gebruik door Aïda bij en je zit al op ruim 110mb.

Als je die melding nog eens krijgt moet je eens kijken hoeveel systeembronnen je nog vrij hebt (rechtsklik 'deze computer' ->eigenschappen->tabblad prestaties). Anders toch eens een geheugenmanager proberen. Ik heb tot voor kort hier twee pc's gehad met ME, waarvan eentje nooit een geheugen probleem had en de ander eigenlijk constant (gaf geen geheugen meer vrij na afsluiten van een programma) en kon dus niet zonder een extra geheugenbeheer programma.
 
Nu gaat al bijna heel de morgen goed, zal je altijd zien. Als ik nu naar die systeembronnen kijk dan heb ik nog 36 % beschikbaar.

Groetjes
 
36% is geen probleem, ik ondervond altijd pas problemen onder de 10%. Kijk nog maar eens als de pc weer moeilijk gaat doen.
 
Bedankt buurman, zal terug iets laten horen als ik nog eens een blauw scherm krijg of vastloper.


Bedankt aan iedereen die meegedacht heeft.

crash, ik zal de meldingen dan wel opschrijven. Hopelijk moet ik het niet doen want dat is nooit prettig.

Groetjes
 
Geplaatst door khk464
crash, ik zal de meldingen dan wel opschrijven. Hopelijk moet ik het niet doen want dat is nooit prettig.
Het is wel handig dit te doen.
Vaak kan je daar nog iets uit herleiden.
Ik hoop voor jou dat het inderdaad niet nodig is.:)
 
Geplaatst door Sjord
Windows ME = Meer Ellende

Aan deze reactie heeft de vragensteller dus helemaal niets.
Een stukje uit de huisregels:
Plaats evenmin berichten die geen toevoegde waarde leveren aan de thread, m.a.w. nutteloze berichten

En verder, baseer je dat op eigen ervaringen of op praatjes van anderen, hier hebben namelijk 4 pc's vier jaar lang probleemloos staan te draaien (dus ook geen herinstallaties ofzo) De vijfde pc had 'lichte' geheugen problemen, maar ik denk eerder dat het te wijten was aan de kwaliteit van de hardware van de betreffende pc als aan ME.
Verder op tientallen pc's ME geïnstalleerd en ook die draaien nog steeds probleemloos, vaak is de ellende aan je zelf te wijten, door gebruik van niet gekwalificeerde drivers of niet geschikte software.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, hier zijn we weer.
De blauwe schermen heb ik niet meer maar normaal afsluiten gaat nog altijd niet.
Het vervelende is dat het niet steeds dezelfde fout is. Soms is symantec NetDetect nog bezig een andere keer was het een ander programma. Het enige wat rest is de reset of de uit knop.
Voor ik afsluit sluit ik altijd alle programma's en toch heb ik al enkele keren, na terug op te starten en outlook express op te starten de melding gehad dat outlook express niet juist afgesloten was en dan loopt outlook express vast.

Nu heb ik een oplossing gevonden, ctrl-alt-delete, en dan explorer afsluiten, vervolgens krijg ik het venstertje met de vraag afsluiten? dan ok, en dan joepie sluit hij normaal af.

Ik veronderstel dat er een fout zit bij explorer 6.0 en ME.

Qua klikken is het evenveel als normaal afsluiten, maar het is toch een beetje raar.
Iemand nog een idee?

Groetjes
 
Hoi, alles is opgelost.
Bedankt voor het meedenken maar het ging van kwaad naar erger, zodat ik enkele dagen geleden zelfs sommige programma's niet meer kon openen.

Ik heb de knoop doorgehakt en ben naar de winkel XP home gaan halen. Alles werkt prima nu.

Groetjes
 
Geplaatst door khk464
Hoi, alles is opgelost.
Bedankt voor het meedenken maar het ging van kwaad naar erger, zodat ik enkele dagen geleden zelfs sommige programma's niet meer kon openen.

Ik heb de knoop doorgehakt en ben naar de winkel XP home gaan halen. Alles werkt prima nu.

Groetjes

:D :thumb: :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan