Probleem vaststellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik het bestand open, staat er: "PAGEDU64". Staat er bij jou meer in? Kreeg je een blauw scherm? Kan je dat nog een keer proberen te krijgen en daar de foutcode (0x0000<cijfers>) van sturen?
 
Het gaat inderdaad om een blauw scherm met soms verschillende termen. Kernal data inpage error , page fault in non page area e.d. ik kan mn pc niet forceren deze fouten te tonen het gebeurd op de meest willekeurige momenten.

Heb je misschien iets aan de beschrijving uit het logboek ?

- System

- Provider

[ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power
[ Guid] {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}

EventID 41

Version 2

Level 1

Task 63

Opcode 0

Keywords 0x8000000000000002

- TimeCreated

[ SystemTime] 2013-07-13T09:21:43.980404400Z

EventRecordID 479135

Correlation

- Execution

[ ProcessID] 4
[ ThreadID] 8

Channel System


- Security

[ UserID] S-1-5-18


- EventData

BugcheckCode 80
BugcheckParameter1 0xfffff6fcc04b9660
BugcheckParameter2 0x0
BugcheckParameter3 0xfffff800030c556b
BugcheckParameter4 0x2
SleepInProgress false
PowerButtonTimestamp 0
 
Hier heb ik een duidelijke handleiding gevonden waarmee je het zou kunnen oplossen. Helaas wel in het Engels, dus als je het niet snapt, gewoon zeggen, dan filter ik de belangrijke dingen eruit;)

Succes!
 
Bedankt voor je reacties!

ik heb me ook is laten vertellen dat het kan zijn dat mijn ram niet klikt met mijn moederbord. zou dit ook een probleem als dit kunnen veroorzaken ?

ik zal vanavond beginnen met die testen dan kunnen die mooi draaien als ik languit in bed lig.
 
In principe moet elk RAM werken met je moederbord, tenzij het server RAM is, maar dat past meestal ook niet... Het zou wel zo kunnen zijn dat je RAM kapot is (dat wordt ook uitgezocht met MemTest). Ook kan het zijn dat je nog niet alle drivers van je pc hebt geïnstalleerd, klopt dat?
 
ik zou niet weten welke drivers er niet geïnstalleerd zijn. ding is al wat meer dan een jaar oud.

Maar ik heb de uitslag van de memtest. ziet er niet leuk uit lijkt me! kan je me uitleggen wie wat waar hoe en zo ?

2013-07-15 10.38.47.jpg
 
79 errors? Hm, waarschijnlijk (moet wel) heb je nog garantie op je geheugenreepjes. Neem contact op en zeg dat MemTest 79 errors heeft gevonden op je RAM...
Waarschijnlijk is hier ook gelijk het hele probleem mee opgelost...
 
Haha ja ik hoop het. Ik ben vrijwel gelijk die geheugen modules weg wezen brengen. zit nu helaas wel met een pc die niet meer aangaat :( spul word nagekeken en hopelijk constateren hun dan dat de modules defect zijn ( of deels) en is inderdaad het probleem hiermee opgelost. maar dat is nog even afwachten.
 
Heb al een aantal dagen nieuw geheugen en het werkt prima nu. de oude modules waren inderdaad defect. met deze is dan ook het probleem opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan