LaZyGolfer
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 okt 2013
Hallo,
Ben al een tijd bezig om een oplossing te vinden maar helaas zonder succes. Vandaar dat ik hier hulp zoek.
gaat om de volgende code:
Sub Sort()
Application.ScreenUpdating = False
Sheets("ZKDT").PivotTables("ZKDT").PivotFields("reg code").AutoSort _
[drpSortMethod].Value, [usSortStat].Value, Sheets("ZKDT").PivotTables("ZKDT"). _
PivotColumnAxis.PivotLines([drpSortStat].Value), 1
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
zoals ik de bovenstaande code lees zou het volgende moeten gebeuren:
1: in de draaitabel worden de waarden uit de rijlabel (reg code) geselecteerd
2: deze waarden worden dmv de kolom waarde (titel) gesorteerd (oplopen/aflopend)
Wat ik wil is dat dmv van deze code een bepaalde rij gesorteerd wordt (uit een kolom) in een draaitabel (zie bestand tabblad 1). Heb al wat dingen geprobeerd maar helaas zonder succes ;/ Denk dat het probleem zit in code naar de draaitabel toe (mis iets? aangezien het om een kolom gaat).
Bij voorbaat dank mocht iemand de oplossing weten.
LaZy
*aanvulling*
Misschien om het makkelijker te maken
Ik heb op mijn eerste blad een aantal staafdiagrammen die waarden uit een draaittabel halen.
Met een keuzelijst om op oplopend/aflopend te sorteren -> deze keuzelijst genereert 1/0 met een formule (dit werkt), daarnaast kun je met een keuze rondje een staafdiagram selecteren deze geeft het zoek vak in de draaitabel.
Naam Draaitabel: ZKDT
oms Z X Y
A 1 5 9
B 2 6 10
C 3 7 11
D 4 8 12
Ik wil nu dat X gesorteerd wordt (oplopen/aflopend)
Even de code in stappen
1: Sheets("ZKDT").PivotTables("ZKDT").PivotFields("om s"). <--selecteert de draaitabel en de eerste kolom
2: AutoSort _ [drpSortMethod].Value, (sorteer optie value is 1 of 0 / oplopend/aflopend)
3: [usSortStat].Value, (geeft kolom, in dit voorbeeld X)
4: Sheets("ZKDT").PivotTables("ZKDT"). _
PivotColumnAxis.PivotLines([drpSortStat].Value), 1 (geeft kolom nummer van de ZXY, in dit voorbeeld 2)
Hoop dat dit iets helpt ? ;x
Ben al een tijd bezig om een oplossing te vinden maar helaas zonder succes. Vandaar dat ik hier hulp zoek.
gaat om de volgende code:
Sub Sort()
Application.ScreenUpdating = False
Sheets("ZKDT").PivotTables("ZKDT").PivotFields("reg code").AutoSort _
[drpSortMethod].Value, [usSortStat].Value, Sheets("ZKDT").PivotTables("ZKDT"). _
PivotColumnAxis.PivotLines([drpSortStat].Value), 1
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
zoals ik de bovenstaande code lees zou het volgende moeten gebeuren:
1: in de draaitabel worden de waarden uit de rijlabel (reg code) geselecteerd
2: deze waarden worden dmv de kolom waarde (titel) gesorteerd (oplopen/aflopend)
Wat ik wil is dat dmv van deze code een bepaalde rij gesorteerd wordt (uit een kolom) in een draaitabel (zie bestand tabblad 1). Heb al wat dingen geprobeerd maar helaas zonder succes ;/ Denk dat het probleem zit in code naar de draaitabel toe (mis iets? aangezien het om een kolom gaat).
Bij voorbaat dank mocht iemand de oplossing weten.
LaZy
*aanvulling*
Misschien om het makkelijker te maken
Ik heb op mijn eerste blad een aantal staafdiagrammen die waarden uit een draaittabel halen.
Met een keuzelijst om op oplopend/aflopend te sorteren -> deze keuzelijst genereert 1/0 met een formule (dit werkt), daarnaast kun je met een keuze rondje een staafdiagram selecteren deze geeft het zoek vak in de draaitabel.
Naam Draaitabel: ZKDT
oms Z X Y
A 1 5 9
B 2 6 10
C 3 7 11
D 4 8 12
Ik wil nu dat X gesorteerd wordt (oplopen/aflopend)
Even de code in stappen
1: Sheets("ZKDT").PivotTables("ZKDT").PivotFields("om s"). <--selecteert de draaitabel en de eerste kolom
2: AutoSort _ [drpSortMethod].Value, (sorteer optie value is 1 of 0 / oplopend/aflopend)
3: [usSortStat].Value, (geeft kolom, in dit voorbeeld X)
4: Sheets("ZKDT").PivotTables("ZKDT"). _
PivotColumnAxis.PivotLines([drpSortStat].Value), 1 (geeft kolom nummer van de ZXY, in dit voorbeeld 2)
Hoop dat dit iets helpt ? ;x