probleem verbinden met database

Status
Niet open voor verdere reacties.

marti901

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2009
Berichten
411
ik ben bezig met het leren van php.
Ik gebruik deze tutorial http://www.w3schools.com/PHP/php_mysql_create.asp.
Ik krijg echter steeds een error. Ik heb al van alles geprobeerd en ook google af gezocht maar ik kan niet vinden.

de error die ik krijg is.

Error creating database: Can't create database 'db'; database existstest
(wist niet of het nummer kwaad kan dus dat is db geworden de rest is niet veranderd.)

Ik zit bij mijndomein.nl(weet niet of jullie dat nodig hebben)

ik hoop dat jullie een oplossing weten.

alvast bedankt
 
Melding klinkt helder: Je heb al een bestaande database in MySql van die naam ("Database exists"). Doe dus het Create Database commando met een andere, volstrekt nieuwe databasenaam als parameter en kijk of die wél gemaakt kan worden.

Tijs.
 
Ah, misschien is er een toegangsprobleem. Ik krijg de volgende foutmelding:
Error creating database: Access denied for user 'md165405db107049'@'81.4.97.%' to database 'parameter1245262076240175421074512470215427826406547202104'
hetgeen erop duidt dat vanaf ip-adressenreeks 81.4.97.1 t/m 81.4.97.254 geen (query etc.) toegang is geregeld.
Blijkbaar heeft je webserver zo'n adres, maar de MySql server geeft geen toegang.

Je zult in de MySql administratietool dat blok ip-adressen (aangeduid in MySql administratietool met 81.4.97.% toegang moeten verlenen.

Kijk even hier (vooral posting 2) over dit probleem. Ik heb natuurlijk geen idee welke beheertool je beschikbaar hebt, dus als dat niet phpmyadmin is, dan zul je even moeten kijken waar je die rechten verschaffen kunt.

Overigens kan het (ook) zijn dat de gebruiker md165405db107049 die rechten niet heeft óf (misschien) dat het wachtwoord van die gebruiker niet klopt in je php script.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan