Probleem verbinden speedtouch router met draadloos netgear usb adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mordsith

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2007
Hoi hoi iedereen,

Ik ben sinds kort bij mijn vriendin ingetrokken. En nu probeer ik mijn desktop te verbinden met haar speedtouch router via een usb wifi adapter van netgear. IK heb de driver van de usb adapter geinstalleerd en dit ging allemaal prima. Maar wanneer ik probeer te connecten met haar router, geef hij aan dat de netwerksleutel fout is. Terwijl ik zeker weet dat de netwerk sleutel goed is.:confused:

Ik heb zelf al even rond gekeken op internet voor advies, maar durfde dit eigenlijk niet gelijk aan om dingen te veranderen in de pc. Vandaar jullie hulp.

Gegevens:
Mijn desktop draait op vista.
De adapter is een wireless netgear adapter wg111.
De router is van speedtoch thomson.

Ik hoop dat er mensen zijn die mijn hierbij kunnen helpen, alvast bedankt.:)

Als hij aangeeft dat de netwerkkey fout is, dan is volgens mij of:

1. De netwerkkey fout (case sensitive etc.) of:
2. Het netwerk waarop je probeerd aan te loggen de verkeerde.

Wat je zou kunnen doen is op de router een andere netwerkkey instellen en deze voor alle machines bij jullie dan ook te wijzigen in de netwerk instellingen.

Dat dacht ik zelf eerst ook, maar nu heb ik de usb adapter op de laptop van iemand aangesloten die hier was, en toen dezelfde netwerksleutel ingevoerd, en voila hij werkte wel op de laptop. Dus er moet een ander probleem zijn. Maar bedankt voor je snel reactie:)

welke type netwerksleutel heb je?
WEP, WPA?

Merk en type weet ik ff niet meer maar een kennis van mij kan met zijn laptop niet inloggen op een te min beveiligt netwerk. Dus heb je een 64bits of een 128bits beveiliging...?

netwerkverificatie: WPA-PSK
Gegevensverbinding: TKIP

Ik weet alleen niet waar je kunt zien hoeveel bits beveiling je hebt.

En deze instellingen staan zowel op jouw machine als op de router het zelfde? (Het encryptie protocol dus)

Ja, deze staat precies hetzelfde dus hier kan het ook niet aanliggen.
Kan het zijn dat er gegevens zijn zoals ip adres of iets dergelijks wat goed staat op de laptop maar niet op mijn dektop? Of heeft dit van geen invloed?

Als je helemaal geen verbinding zou krijgen zou dat kunnen maar de mededeling geeft aan dat hij de netwerkkey verifieert bij de router en dat je dus wel connectie KUNT maken hebt met de router. Je krijgt hem alleen niet op basis van een "verkeerde" netwerkkey. Als je helemaal geen connectie zou kunnen maken en ook de test met die laptop niet was gelukt dan zou er meer aan de hand kunnen zijn maar nu ben ik persoonlijk ook even los. :o

Ja, daarom vond ik het ook zo raar dat ie het wel gelijk deed op de laptop.
Ik had verwacht dat die dan hetzelfde aan zou geven. Ik zal nog op internet rond neuzen of ik daar iets bruiksbaars kan vinden over het probleem. Alvat bedankt iedereen:thumb:

Hoi hoi iedereen,

Het probleem is opgelost. Het probleem was dat vista niet werkte met WPA verbinding, maar blijkbaar wel met WPA2. Mijn router ondersteunde geen WPA2. Dus heb een andere router gepakt die WPA 2 ondersteund en dit als beveiliging gekozen. En voila het werkte.

Iedereen bedank en anderen veel succes als je het zelfde probleem hebt:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan