probleem verbinding verbreken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Faru
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Faru

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2004
Nu heeft mijn probleem denk ik niet direct met mijn adsl-verbinding te maken, maar ik probeer het hier toch maar.

Als mijn verbinding enige tijd aan staat, dan kan ik het alleen afsluiten d.m.v. taakbeheer. En dan weet ik ook al dat mijn computer ook niet af te sluiten is (blijft dan hangen op: instellingen worden opgeslagen.

Nu verdenk ik zelf dat óf Kazaa óf MSN-messenger of weet ik wat, het probleem is. Maar ik hoor niemand anders erover in mijn omgeving. Misschien is het wel heel wat anders.

Herkent iemand dit en weet iemand misschien een oplossing?

Controleer je wel regelmatig op aware, download Ad-aware klik na het installeren op update, en scan vervolgens de pc, verwijder alles wat hij vindt of zet het evt in quarantine.

succes speedtouch

Ik heb XP.

En Ad-aware draai ik regelmatig en dan laat ik alles verwijderen, maar dan moet ik Kazaa weer opnieuw installeren, want dan heeft ie daar ook weer bepaalde dingen van weggehaald.

Maar waarom zou ik er nou last van hebben en anderen niet?

Als je Kazaa eens uit zet ?
Wat heeft Ad/aware volgens jou dan weggehaald

je moet toch echt een nieuwe versie van adaware downen,Ik denk dat je nog een oude versie hebt.

Het bestand dat Ad Aware vindt is een dummybestand. KaZaA is zo gebouwd dat het zonder een dit bestand niet meer werkt. Dit is ook zo in Kazaa Lite, maar het Cydoor bestand is gefaked. Het doet dus verder niets.

nieuwe versie van adaware negeert dit bestand dus oude versie verwijderen en link van speedtouch downen en updaten.

Allemaal gedaan, maar ik kon mijn verbinding weer niet afsluiten (Kazaa blijft het nu inderdaad doen).
Computer heb ik dus handmatig opnieuw opgestart en als ik dan verbinding maak en hem direct weer afsluit is er niets aan de hand, dus het moet volgens mij iets met internet in combinatie met mijn ADSL-verbinding te maken hebben.

Wat is dan het resultaat als je Kazaa afsluit,MSN ook afsluit en dan de computer probeert uit te doen ?

Welke adsl modem/router heb je ? Speedtouch ?

Als ik Kazaa of MSN open en direct weer afsluit is er niets aan de hand, dan kan ik mijn computer gewoon afsluiten.

Ik heb eeb USB-Modem van KPN merk: Ericsson.

Ik heb intussen wel bij Norton wat onbekende programma's geblokkeerd, wat betreft de internettoegang. Misschien dat dat helpt.

Ik heb nu Kazaa lopen, ben iets aan het downloaden. Dus dat zal ik nu een paar uurtjes laten lopen en kijken of ik dán mijn verbinding kan afsluiten. Ik kom hier vanavond wel op terug.

heb je de gewone versie van kazaa?Of heb je de kazaa lite versie.
scan je pc eens goed op spyware en een online virusscan is ook nooit slecht.--->http://housecall.trendmicro.com/

bedenk wel dat je bij kazaa zeer veel troep op je pc meekrijgt.bij kazaa lite ++ is dat veel minder.

Laatst bewerkt:
Ik heb die scan gedraaid en daar is niets uitgekomen.

Ik denk dat ik Kazaa Lite heb (kan het nergens vinden). In ieder geval de gratis versie.
Maar ik ben toch niet de enige die Kazaa heeft????
Dus ik vraag me steeds af of het werkelijk daardoor komt.

Ik heb ook gekeken bij taakbeheer, welke programma's er draaien als ik geen Kazaa aan heb en geen verbinding heb, en wat erbij komt als ik verbinding maak en Kazza aanzet. Buiten het programma Kazaa zit er dan ook een programma bij dat heet: asm.exe. Maar ook dat zal het wel niet zijn, want mijn schoonzusje had dat programma er ook bij staan.

Eigenlijk zijn we dus nog geen stap verder, hè? Maar goed, misschien komen we er nog uit?

Quote:

programma bij dat heet: asm.exe. Maar ook dat zal het wel niet zijn, want mijn schoonzusje had dat programma er ook bij staan.

Unqoute

Ik zou maar eens even een Hijack gaan plaatsen op dit forum want ik krijg het gevoel dat er wel een beetje " rommel " op je pc staat.

Als je toch Kazaa wil,waarom dan geen Kazaa light resurrection ?

Maar goed eerst even res Hijack afwachten.

Wel, ik heb een 3-tal weken geleden een splinternieuwe pc ineengestoken voor een vriend uit nederland.
Heb er windows XP opgezet. Hij heeft een ADSL-modem met KPN als provider. ik installeer de install-cd van de modem. En ja hoor... EXACT HETZELFDE PROBLEEM!!! Op het eerste gezicht lijkt de pc perfect te werken, internet werkt perfect... totdat je de verbinding wil verbreken. Als je via het desktop-icoon, rechtermuisknop de verbinding wil verbreken, geeft ie aan dat de verbinding verbroken is, maar in werkelijkheid is dit niet zo. je kan dit idd enkel doen via taskmanager! en als je het op die manier doet, blijft de pc hangen bij het opslaan van je instellingen!!! Dit probleem doet zich ENKEL voor INDIEN je een inbelverbinding maakt! indien je geen inbelverbinding maakt, en de pc afsluit, doet ie dat zonder problemen.
ik ben het serieus zat aan het worden en vind de oorzaak maar niet! Als iemand het antwoord weet, please let us know!!!
Ik weet ZEKER dat het NIETS te maken heeft met kazaa of msn, want geen van beiden zijn op die pc geinstalleerd! volgens mij moet er ergens een conflict zijn tussen WIN XP en de software die bij de modem werd meegeleverd, alhoewel duidelijk op de install-cd staat vermeld dat de software idem is voor ALLE WINDOWS OS's! En toch twijfel ik er heel sterk aan!

Ja, dit klinkt verdacht veel als mijn probleem. Maar als ik een inbelverbinding maak en ik ga "gewoon" surfen op het internet (bijvoorbeeld de hele avond op helpmij.nl), dan kan ik mijn verbinding wél afsluiten. Maar goed het lijkt in ieder geval wel hetzelfde.
Ik heb hier zowel KPN als Wanadoo over gebeld, maar die weten beiden van niets.

Ik heb intussen een log geplaatst en alles schoongemaakt, inclusief het verwijderen van Kazaa. Ik ga het nu met E-Mule proberen (schijnt geen spyware te hebben)

En aan bovenstaande link had ik niets, want ik heb geen ethernet-aansluiting, maar een USB-aansluiting.

Maar goed, ik ga het nu in de gaten houden of ik geen problemen meer heb met het afsluiten van mijn verbinding, nu ik Kazaa eraf gegooid heb.

In ieder geval weer ontzettend bedankt voor al jullie hulp!

Groetjes, Faru

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan