Probleem Verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

pipodeclown86

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2004
Beste allemaal,

Onlangs heb ik getracht een Sony Ericsson geheugenkaartje in mijn computer te stoppen om hem te formatteren, maar achteraf blijkt dit niet zo'n slimme zet geweest. De aansluiting was niet voor een dergelijk type kaartje bedoeld :P

Op zich niks aan de hand zou je zeggen, maar sindsdien heb ik problemen met mijn internetverbinding. De draadloze variant daarvan werkt nog steeds prima, maar de plek waar ik het meeste ben heeft alleen internet via een LAN-kabel, en die doet het dus om de een of andere reden niet meer. Op het eerste gezicht dacht ik aan een kapotte netwerkkaart (die misschien beschadigd is geraakt door dat geheugenkaartje) maar het gekke is dat ie wel aangeeft dat alles gewoon is aangesloten. Het probleem ontstaat bij het verkrijgen van een netwerkadres, de computer kan geen ip-adres toegewezen krijgen.

Eerst dacht ik dat het misschien aan de verbinding lag, maar een oude computer die ik nog had staan blijkt op dezelfde verbinding wel gewoon online te kunnen. Heeft iemand ervaring met dergelijke problemen en wat zou ik kunnen doen om het te verhelpen?

met vriendelijke groet,
Maarten

Om het nog even gekker te maken allemaal, ik ben nu op een andere locatie even het een en ander aan het proberen en nu blijkt een gewone LAN-kabel aansluiting het dus wel gewoon te doen met de laptop.

Dan zou je zeggen dat het toch aan mij internet-verbinding thuis ligt, maar wie kan mij dan uitleggen waarom ik op die oudere computer wel 'gewoon' internet heb?

Bij dit verhaal denk ik aan 2 dingen (praktijk ervaring)

1: probeer een andere netwerkkabel.
Als ik zelf een kabel maak, met prof. materiaal (Radial en Gira) en prof gereedschap, dan werkt ie niet op al mijn kaarten.
Gebruik ik nu een door de fabriek geperste kabel, dan werkt ie overal.
En geloof me, ik ben gecertificeerd voor het maken van netwerkbekabeling.....

2: Probeer het verhaal in de bijlage.

Laatst bewerkt:
Bij dit verhaal denk ik aan 2 dingen (praktijk ervaring)

1: probeer een andere netwerkkabel.
Als ik zelf een kabel maak, met prof. materiaal (Radial en Gira) en prof gereedschap, dan werkt ie niet op al mijn kaarten.
Gebruik ik nu een door de fabriek geperste kabel, dan werkt ie overal.
En geloof me, ik ben gecertificeerd voor het maken van netwerkbekabeling.....

2: Probeer het verhaal in de bijlage.

Beste Paul,

Vol goede moed wilde ik je instructies op gaan volgen. Ik start mijn computer op en wonder boven wonder blijkt alles gewoon weer goed te werken! Wat er precies aan de hand was weet ik niet, maar het is nu in ieder geval opgelost! Ik heb in ieder geval je tips opgeslagen en wil je bedanken voor de moeite! Mocht ik nog problemen hebben zal ik een en ander proberen alvorens hier wederom te posten.

Nogmaals bedankt!

vriendelijke groet,
Maarten

Ok:thumb:

Dan rest nog: rechts onderaan dit scherm klikken op "Bericht is opgelost".:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan