probleem videokaart de monitor wil niet aan

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pjee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pjee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jun 2012
Hallo allemaal,

Graag zou ik de volgende vraag willen stellen. Sinds januari 2011 heb ik een nieuwe HP Pavilion hp 6620 Desktop PC aangeschaft met een HP 2310 ti beeldscherm. Sinds enige maanden kreeg ik de melding beeldstuurprogramma reageert niet en is hersteld. Echter sinds 4 weken doet het beeldscherm helemaal niets meer bij het opstarten krijg ik de melding: no DVI en VGA signal en daarna : Monitor is going to sleep. Van HP Nederland heb ik inmiddels een nieuw beeldscherm gekregen omdat ze dachten dat deze stuk was. Echter na het opnieuw aansluiten van het nieuwe beelscherm was het probleem niet opgelost en blijft het scherm op zwart. Op advies van HP Nederland heb ik energie beheer op hoge prestaties gezet maar helaas heeft ook dat niets geholpen. Nu zou het weer aan de grafische of videokaart kunnen liggen? Helaas heb ik er onvoldoende verstand ervan dus mijn vraag aan u is kunt u mij verder helpen voordat ik een hoop geld ga uitgegeven als ik de computer naar een speciaalzaak breng om hem te laten onderzoeken?

Graag uw reactie, alvast hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,
Pjee

Laatst bewerkt door een moderator:
je zou je driver van je videokaart eens kunnen updaten,
dat heeft bij mij de oplossing gebracht

Hallo vanschagen,

Dank je wel voor je reactie, helaas kan ik op dit moment niets doen met de pc want bij het opstarten krijg ik direct al een zwaert scherm met de melding: monitor is going to sleep. Overigens zou ik graag willen weten hoe ik mijn videokaart moet updaten, ben daar nkiet erg bekend mee.

Driver zal het niet zijn, als het systeem zo snel al geen beeld meer geeft.

Start het systeem wel op? Hoor je piepjes, draaien de fans normaal? Als je het systeem aanzet en dan 2 minuten wacht. Als je dan 1x kort op de powerknop drukt. Hoe lang duurt het voordat het systeem uitgaat (ongeveer)?

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Titel even aangepast je gebruikersnaam zegt niet veel over je probleem;)

Hallo Modag,

Heb gisteravod gedaan wat je vroeg, maar het systeem wilde niet opstarten, het beeldscherm bleef op zwart en kreeg direct de melding monitor is going to sleep, hoorde geen piepjes van opstarten. Bij het weer uitzetten van de pc gebeurde dit vrijwel onmiddellijk (2 a 3 sec ). Overigens gebeurde bij de 2e poging het onvermijdelijke de pc gaf aan bestanden laden en direct daarna kwam de melding opstartherstel. De computer kan niet worden opgesart herstellen van de fabrieksimage. De originele software zal opnieuw worden geinstalleerd. De mogelijkheid van een back-up maken is mislukt want hij wilde de USB Stick niet herkennen...pff wat een gedoe. Na enkele uren was de pc klaar en ging automatisch opnieuw opstarten, maar helaas bij het opnieuw opstarten kreeg ik alweer de melding monitor is going to sleep. Dus of het herstel nu gelukt is kan ik nog niet zeggen, want bij het zojuist 6.15 opnieuw opstarten weer die zelfde melding going to sleep hij start dan niet echt op hoor geen piepjes. Helaas ben ik nu door dat herstel al mijn gegevens kwijt en moet ik veel dingen weer opnieuw installeren ben ik bang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan