Probleem videokaart na installeren nieuwe driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

DrPool

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Goedemorgen,

Volgens mij heb ik een probleem met mij videokaart. Ik besloot de driver te updaten omdat youtube filmpjes altijd traag en hakkelend afspeelden (terwijl normale divx/dvd's soepel lopen).

Welnu, dat heb ik gedaan. Nu gaat echter alles sloom: het openen/sluiten van een venster gaat zelfs traag met zichtbare vertraging. Als oplossing daarvoor heb ik de hardwareacceleratie helemaal uitgezet, en daarmee loopt alles soepel. Maar nu als ik bijvoorbeeld het spel GTA start zegt hij dat er onvoldoende videogeheugen aanwezig is (vroeger nooit problemen).

Het lijkt me dus dat mijn videokaart niet echt op volle kracht draait dus.
Wat heb ik geprobeerd? Driver helemaal uninstalleren, weer opnieuw installeren -> geen effect
Bovendien een beetje aan de opties gedraaid die de driver biedt, maar dat maakt allemaal niets uit.

Mijn systeem: 1,66ghz AMD, 1024mb werkgeheugen en de videokaart is een ATI RADEON 9600 (256 mb).

Ik hoop dat jullie een oplossing weten!!

Alvast bedankt, groeten

niemand? ik heb ook al de oude driver geprobeerd, maar het werkt niet..

zelfs scrollen gaat hakkelig. :confused:

aah het is al gelukt. toch bedankt voor de reactie

Had eerst de meest oude driver geinstalleerd die nog op de ATI website stond. Toen zag ik dat die van 2007 was, terwijl de kaart van 2005 ofzo was. Toen bij oldversions.com ofzo 5.1 gedownload en hij loopt weer superstrak (op youtube filmpjes fullscreen na dan).

Nieuw is dus niet altijd beter :D

aah het is al gelukt. toch bedankt voor de reactie

Had eerst de meest oude driver geinstalleerd die nog op de ATI website stond. Toen zag ik dat die van 2007 was, terwijl de kaart van 2005 ofzo was. Toen bij oldversions.com ofzo 5.1 gedownload en hij loopt weer superstrak (op youtube filmpjes fullscreen na dan).

Nieuw is dus niet altijd beter :D

Ooh is toch opgelost (zonder mijn hulp :D).

Deze vraag is OPGELOST :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan