Probleem vinden van bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

taxikemperman

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2012
Ik krijg van mijn virusscanner dat een programma zich probeert te activeren.
Als ik ga kijken op de bewuste plek door middel van Windows Verkenner met de optie verborgen bestanden weergeven aan, dan kan ik deze map niet vinden.

Weet iemand hoe ik deze "super" verborgen map zichtbaar kan maken?
Alvast bedankt

Als je niet te maken hebt met een rootkit die Windows zodanig manipuleert dat de map niet meer te zien is, kun je het als volgt in die map terecht komen:
Maak een snelkoppeling naar de map waar het over gaat (gebruik een dubbel aanhalingstekens aan weerskanten van de mapnaam)
Dus stel dat de betroffen map C:\program files (x86)\malware zou zijn, dan wordt de snelkoppeling:
"C:\program files (x86)\malware"

Ander mogelijkheid is er nog explorer.exe vóór te zetten. Zou dan worden (in dit voorbeeld):
explorer.exe "C:\program files (x86)\malware"

Tijs.

Hierbij een schermafbeelding
Links bovenin is de waarschuwing
Rechtsboven in is de eigenschappen van een snelkoppeling met de foutmelding
Onderin is de Windows verkenner
Waarschuwing.jpg

Je hebt de mapnaam verkeerd. Er staat o.a /temp/ in,terwijl die niet voorkomt in de mapnaam die je virusscanner noemt.

Tijs.

Ik neem mijn vorige posting terug: Ik heb verkeerd gekeken.

Doe het dan zo (ik zie dat je XP hebt):
Maak een snelkoppeling naar (knippen en plakken lijkt me het handigste):
cmd.exe /c cd /d c:\windows\temp\_ir_vp2_temp_0 && start .

[Niet vergeten om de '.' op het einde goed mee te nemen in de snelkoppeling.]
Hopelijk kom je dan wél in de map.

PS: Vlgs. Google is het malware, zie o.a. hier, maar kan (blijkbaar) ook een patch zijn het spel Sacred 2.
Ik vermoed dat áls het een patch is van Sacred 2, dan zal het wel weer zijn om die spelsoftware te kunnen gebruiken zonder 't te kopen. Dergelijke patches zijn een veelvoorkomende manier om malware te verspreiden.

Tijs.

Ken het hele spel niet. Weet ook niet waar die patch vandaan komt. Ga hem in ieder geval nu blokkeren en even de linken bekijken voor de achtergrond informatie.
Alvast allemaal bedankt voor het meedenken

Heb een snelkoppeling gemaakt zoals je schreef, maar als ik dan op de snelkoppeling klik, dan zie ik dat er iets gebeurt, maar er er wordt niets geopend.

Wellicht heb je de map al verwijderd, bijv. via opschoonprogramma's als Ccleaner. Per slot reageer je nu pas een maand na mijn posting en die map bevindt zich in de temp map van Windows.

Tijs.

1) Ik zit niet elke dag achter de computer en als ik er mee bezig ben, dan heb ik genoeg te doen. Bovendien ben ik een tijdje weg geweest.
2) Ik krijg nog steeds die foutmelding, dus die map met dat bestandje bestaat nog. Anders had het geen zin om alsnog er iets over te zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan