ldevries33
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 13 mei 2008
Hey,
Zoals de titel al zegt heb ik een probleem met de voeding van mijn IBM T43 laptop.
- werkt niet meer op netstroom wel op de accu!
- De adapter doet het prima (nagemeten met multimeter).
Het probleem is dus dat ik de batterij niet meer kan opladen en dus mijn computer niet meer kan gebruiken aangezien de batterij nu wel leeg is :-(
Heeft iemand enig idee, hoe dit mogelijk is?
Ik had zelf al wel een oplossing bedacht (provosorisch):
- Extern de batterij opladen met de adapter. De batterij gaat namelijk nog steeds drie uur mee. Maar het liefste zou ik natuurlijk willen dat het allemaal weer gewoon werkt.
Is dat extern opladen mogelijk? Kun je gewoon direct het stroom van de adapter aansluiten op de accu? Of is de voltage/ watt dan te hoog etc.?
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!
Groeten, Lennart
Zoals de titel al zegt heb ik een probleem met de voeding van mijn IBM T43 laptop.
- werkt niet meer op netstroom wel op de accu!
- De adapter doet het prima (nagemeten met multimeter).
Het probleem is dus dat ik de batterij niet meer kan opladen en dus mijn computer niet meer kan gebruiken aangezien de batterij nu wel leeg is :-(
Heeft iemand enig idee, hoe dit mogelijk is?
Ik had zelf al wel een oplossing bedacht (provosorisch):
- Extern de batterij opladen met de adapter. De batterij gaat namelijk nog steeds drie uur mee. Maar het liefste zou ik natuurlijk willen dat het allemaal weer gewoon werkt.
Is dat extern opladen mogelijk? Kun je gewoon direct het stroom van de adapter aansluiten op de accu? Of is de voltage/ watt dan te hoog etc.?
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!
Groeten, Lennart