Probleem voeding IBM T43

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldevries33

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2008
Hey,
Zoals de titel al zegt heb ik een probleem met de voeding van mijn IBM T43 laptop.
- werkt niet meer op netstroom wel op de accu!
- De adapter doet het prima (nagemeten met multimeter).

Het probleem is dus dat ik de batterij niet meer kan opladen en dus mijn computer niet meer kan gebruiken aangezien de batterij nu wel leeg is :-(

Heeft iemand enig idee, hoe dit mogelijk is?
Ik had zelf al wel een oplossing bedacht (provosorisch):
- Extern de batterij opladen met de adapter. De batterij gaat namelijk nog steeds drie uur mee. Maar het liefste zou ik natuurlijk willen dat het allemaal weer gewoon werkt.
Is dat extern opladen mogelijk? Kun je gewoon direct het stroom van de adapter aansluiten op de accu? Of is de voltage/ watt dan te hoog etc.?

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!
Groeten, Lennart

Het lijkt er op dat je PSU boardje in je T43 niet goed meer werkt.

Als je nog garantie hebt zou ik contact opnemen met IBM.

helaas geen garantie meer...:(

Weet iemand of ik zomaar zonder schade aan de batterij hem extern kan opladen?

Hallo

Vermoedelijk is er hier slechts sprake van een slechte "gescheurde" soldeerverbinding door ouderdom/mechnische stress.

De aansluitpinnetjes v/d voedingsconnector/motherboard eens hersolderen kan de oplossing zijn.

De batterijpack extern opladen is bijna niet haalbaar indien dit een lion exemplaar is , mocht dit echter een nicad exemplaar zijn , dan zijn er wel de nodige noodoplossingen mogelijk .

Zonder extra elektronika mag/kan je de accu NIET rechtstreeks aan de adaptor verbinden , tenzij je een eenmalig vuurwerk wil.....

Peter

Laatst bewerkt:
Bedankt allen; heb hem gisteren weggebracht naar een vaag reparateurtje en heb hem vandaag weer opgehaald. 50euro, er is een nieuwe zekering op het moederbord gezet...

Groeten, Lennart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan