probleem voor het verwijderen van vista

• Onderwerp starter Onderwerp starter psyco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

psyco

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2007
hoe moet je vista verwijderren mo ik heb de cd nie meer van vista kan er iemand mij helpen

Voor het verwijderen van Vista heb je ook geen Vista cd nodig. Pak de CD van het nieuwe OS en start op vanaf CD. Formatteer C: en installer je nieuwe OS.

verwijderren van vista

ik heb een dualboot van xp en vista maar mijn vista was al verlopen omdat het een trial was en ik wil windows vista verwijderren maar ik genn cd van windows xp of vista kan je dat niet via je systeem doen ik heb vistabootpro is dat goed of slecht. help mij

Laatst bewerkt:
Je zou Vista kunnen verwijderen als je in XP bent opgestart.

Ga als volgt te werk om Computerbeheer te starten en te gebruiken op de lokale computer:

1. Klik op Start en op Configuratiescherm. Klik op Prestaties en onderhoud, klik op Systeembeheer en dubbelklik op Computerbeheer.

Het venster Computerbeheer voor de lokale computer wordt weergegeven. "Computerbeheer (lokaal)" wordt weergegeven in de hoofdmap van de consolestructuur.

2. Vouw Opslag uit in de consolestructuur om de parities te formateren en dergelijke.

Succes

vista verwijderren

Vouw Opslag uit in de consolestructuur om de parities te formateren wat bedoel je daarmee

image004.jpg

Druk op het plusje voor Opslag.
Nu krijg je meer opties en kies je voor Schijfbeheer.
Hier kun je partities verwijderen etc... :)

vista verwijderren

ik heb dat geopent schijfbeheer en nu moet ik mijn H formayeren of nie wat moet ik doen helpmij

vista verwijderren

maar mijn map windows vista staat op mijn H en ik wil xp houden ik wil vista verwijderren zonder mij xp te beschadigen

Als H vista is kun je die verwijderen/formateren inderdaad.
Mits XP op C of iets anders geinstalleerd staat...

Zorg er eerst voor dat je aan een opstartbare XP cd komt met dezelfde versie van je installatie, SP2 als je die ook gebruikt, start ermee op en ga naar de herstelconsole, geef daar het commando fixmbr om van de Vista MBR af te komen, wil dit niet, dan wordt het een ander verhaal, dan is ook de reserve MBR overschreven.

Als het goed is kun je die handeling ook vanuit XP met BootVistaPro bewerkstelligen.

Werkt het wel, kun je gewoon via verkenner alles wissen wat je wilt op die partitie waar Vista op staat.

Overigens kom je door diskmgmt.msc in uivoeren in te trommelen en ok te geven rechtstreeks in schijfbeheer.

Maar met de partitie verwijderen hou je nog steeds de bootmanager van Vista die door de MBR wordt aangeroepen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan