• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleem voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voorts01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2014
Beste forumleden,

Ik ben bezig om een opzet te maken tbv opdrachten / facturatie / offertes.
Nu wil ik (en dat was me eerst ook gelukt) een voorwaardelijk opmaak toevoegen aan een bepaalde kolom.
Namelijk:

- indien 100% gefactureerd is: groen pictogram
- indien minder dan 100% gefactureerd is: gele pictogram.

Dit werkte eerst prima, maar ineens werkt de voorwaardelijke opmaak niet meer.
Er komt nu óf helemaal niets in de cel te staan, óf hij geeft altijd een groen pictogram (ook als het percentage 0% of 50% is).
Ik vind het voornamelijk vreemd dat dit eerst wel werkte en ineens niet meer.
Zou het iets met het bestand te maken hebben? Want als ik deze voorwaardelijke opmaak in een nieuw excelbestand opzet, doet hij het wel gewoon.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft!

Bekijk bijlage Test.xlsx

alvast bedankt.

Groeten, stefan

Stefan

Waarom de formule eerst werkte en nu niet meer begrijp ik niet.
Ik heb wat aanpassingen gemaakt in de voorwaardelijk opmaak en nu werkt het wel.

Bijlagen

Bedankt voor het meedenken.

Ik denk echter toch dat het op één of andere manier met de instellingen in mijn Excel te maken heeft, want ook als ik jouw bestand open, heb ik nog steeds dezelfde problemen.
Zie onderstaande schermafbeelding; hierin zou bij offerte A het percentage op 50% moeten staan, voorzien van een geel/oranje icoon. Dit gebeurt niet:

Schermafbeelding.jpg

bedankt voor de reacties, maar het werkt nog steeds niet...
Ik snap er niets van. Het bovenstaande Excel-bestand (test.xlsx) werkt bij ook niet.. als het bij jullie wel werkt moet het toch echt aan mijn Excel liggen.

Test deze eens?
in de voorwaardelijke opmaak mag je geen procenten zetten.
Het resultaat komt uit een formule die een waarde heeft tussen 0 en 1

Bijlagen

Plongske, als ik jouw bestand open, zie ik nog steeds groene bolletjes staan bij zowel 40 als 50%..

Ik heb nu echter wel een andere oplossing bedacht. Ik heb nu in een cel ernaast, verwezen naar het percente bijv. (=N22) en daarin de voorwaardelijke opmaak laten plaatsvinden (en dan alleen pictogram weergeven, geen tekst).
Ik heb nu ook andere pictogrammen gebruikt, en het vreemde is dat het nu wel werkt. Echter, zodra ik hem weer terugzet naar de 'stoplicht' pictogrammen werkt hij weer niet! Maargoed, ik heb dus uiteindelijk een oplossing gevonden.

Bedankt voor het meedenken!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan