probleem WD Elite externe harde schijf 1TB

Status
Niet open voor verdere reacties.

beusdm

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2012
Hallo allemaal, op de eerste plaats mijn complimenten voor jullie geweldige "vraagbaak"

Na een schijf crash Seagate Sata 2, de opstart schijf (Windows 8) kreeg ik nog een disk probleem
erbij, dit na updaten van drivers en firmware. Mijn externe schijf (WD elite 1TB) werd niet meer herkend,
schijnt daar nogal een item te zijn.

Ok schijf eruit en in de PC geplaatst, joepie hij werd weer gezien schijf actief gemaakt, maar geen data te zien.
Heb een aantal proggies gedownload, waaronder Recuva en nog een aantal anderen, just in case.

Echter duurt dit een eeuwigheid, recuva geeft ruim 60 uur aan en dit loopt nog op, draaide al een halve dag!
Aangezien ik wel iets weet van computers, maar er eigenlijk al wel een tijdje uit ben, jaartje of tien (essemblage)
weet ik niet zeker wat ik aan het doen ben.

Kan iemand mij zeggen hoe ik dit het best aan kan pakken, iedere schijf is natuurlijk belangrijk, hier stond de boekhouding op
en allerlei bakups, hele muziek collectie en de foto's van een jaar of tien!!!

Dus graag hulp bij het recoveren van mijn data.

Heel veel dank

Groet en een heel gezond en gelukkig 2013

Draait de schijf nog als je ze aan de pc hangt ? Is de bijhorende voeding ok ? Is de aansluiting van de kabel niet beschadigd ? Heb je de schijf al eens aan een andere pc gehangen ? Probeer de software van Lazesoft eens ipv recuva, werk veel sneller en grondiger ( http://www.lazesoft.com/lazesoft-data-recovery.html )

Bedankt de jean, voor je snelle reactie.

De voormalig externe schijf draait zonder tikken en gelijkmatig.
Dus in principe zijn de juiste voorwaarden er, ik wil echter niet nog niet gaan formatteren.
Om de data weer zichtbaar te krijgen.

Ik zal Lazesoft vandaag proberen.

Je hoort nog van het resultaat.

Ik heb bovenstaande geprobeerd maar ook lazesoft liep de teller qua tijd gigantisch op er werden wel wat bestanden gevonden, alhoewel ik deze niet kon openen, of er nog een extra stap nodig is weet ik niet.

Ook testdisk gedaan programma vond de partitie en werkt redelijk snel.
Nadat de schijf uit z'n externe behuizing in de desktop is geplaatst moest ik een volume aanmaken en daarna een letter toewijzen.
Zou dit er voor kunnen zorgen dat er daarom geen of weinig bestanden gevonden worden?

Je zou zeggen dat de bestanden er nog ergens moeten staan, is dit zo of moet ik mijn verlies nemen?

In ieder geval zover bedankt, ik hoop natuurlijk op positief bericht, misschien de partitie verwijderen en opnieuw laten zoeken!!!

Indien de juiste partitie is gevonden dien je wel write te gebruiken om die te herstellen, staat toch echt bij de voorbeelden.

Zodra je iets verwijderd of opnieuw aanmaakt is in schijfbeheer wordt het alleen maar moeilijker.
Je moest dus niets aanmaken maar daar is het nu te laat voor.

Het heeft even geduurd, ik wilde het alleen en in alle rust lezen, zo ook de voorbeelden.

Inderdaad stond er de optie write, heb ik uitgevoerd en bestanden op laten slaan op een andere schijf.
Er werd zo'n 252 gig. gevonden. echter zegt dit me niet zoveel voor zover ik kan zien is dit allemaal html, pdf e.d. bestanden.
(en zo'n 30 x een pdf handleiding van de WD Elite, vreemd genoeg!!!)

Ben momenteel weer een recovery aan het doen niet van de partitie maar zoals het programma aangaf de whole disk.
Ik zie dat er weer het e.e.a. wordt gevonden.

Ik zal nu de voorbeelden nogmaals door lezen want volgens mij moet er na de recovery n og een stap re-building of iets dergelijks worden gedaan.

Zou het kunnen zijn dat al deze schijf problemen; bootdisk win 8, later na her installatie backup WD Elite door een virus zijn ontstaan,
zonder dat ik meldingen heb gekregen. Op het systeem draait wel Norton 360!!

Tips welkom

gr. Beus

even een update:

Het valt me tot dus ver op dat er veel bestanden met extensies naar voren komen die je niet veel ziet zoals;
gpg, swf, it, ogg, vmdk, ab en tib.

Na het uitvoeren van testdisk zijn er veel bestanden teruggevonden, alleen ik heb geen idee wat of welke dit zijn en de meeste zijn in html formaat.
zoals boven al vermeld ook veel pdf; WD handleiding, allemaal dezelfde en tekst, en veel bestanden die niet te openen zijn!

Moet dit verder bewerkt worden met BartPE en winbuilder?

Bovenstaande is voor pre installed environment.

Er staan dus tib en GpG bestanden in tot zo'n 30 gig. Waar dienen deze voor?
Hoor je na uitvoering van testdisk gewoon alles als voorheen in de partitie te zien?

Indien de juiste partitie is gevonden dien je wel write te gebruiken om die te herstellen, staat toch echt bij de voorbeelden.

Zodra je iets verwijderd of opnieuw aanmaakt is in schijfbeheer wordt het alleen maar moeilijker.Je moest dus niets aanmaken maar daar is het nu te laat voor.

Tja, dat is wat TestDisk nog "raw" kan vinden, om hier te vragen waar die voor zijn is niet te beantwoorden, de schijf heb jij in je bezit en gebruikt.

Tja, dat is wat TestDisk nog "raw" kan vinden, om hier te vragen waar die voor zijn is niet te beantwoorden, de schijf heb jij in je bezit en gebruikt.

Is er nog wat aan te doen anders gaat er een format overheen?
Thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan