Probleem WIFI met HTC desire

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo, Ik heb een vraag waar ik zo niet uitkom. Ik beschik over een HTC desire. Mijn HTC doet het verder prima en maakt ook gewoon goed gebruik van internet. Wanneer ik echter gebruik wil maken van WIFI en ik mijn draadloos netwerk opzoek (en w8woord correct invul) geeft hij aan dat hij verbonden is met mijn netwerk. Ik kan echter niet op internet. Waarschijnlijk staat er dus ergens iets niet goed, maar wat?
Ik heb gisteren gekeken in het menu van mijn router (Linksys 160N) en gekeken of alle instellingen goed zijn. DHCP is ingeschakeld. Toen heb ik het MAC-adres van mijn telefoon opgegeven bij apparaten die toegang moesten krijgen. Gevolg was echter dat ik met mijn computer en laptop niet meer op internet kon. Nadat ik dat weer had hersteld heb ik weer een nieuw contact gelegd met WIFI en ja hoor, hij deed het. Ook vanochtend deed hij het nog. In de loop van de ochtend zijn wij even weg gegaan (buiten het bereik van mijn netwerk). Toen ik weer thuiskwam had ik weer geen internetverbinding.

Blijkbaar gaat er dus iets nog niet helemaal goed. Is het de combinatie met mijn bluetooth carkit (Bury)?? Ik heb geen idee. Heeft iemand suggesties waar het aan zou kunnen liggen?

Ik hoor het graag.

Groeten
Riccardo

Heb je wel automatisch verbinden?
als ik met mijn telefoon uit mijn netwerk ga moet ik ook telkens opnieuw verbinden.
maar ik heb automatisch verbinden uit staan vanwege hoge accu gebruik.

Hallo Ronnie,

Ja, de automatische verbinding staat wel aan. Ben er overigens nu ook uit wat het probleem is/was. De telefoon had als IP-adres: 192.168.0.4 en mijn router verwacht IP-adressen in de 192.168.1.X-serie. Ik heb de telefoon nu even een statisch IP-adres gegeven en nu heb ik inderdaad via WIFI verbinding. Ga binnenkort wel even kijken op welke manier ik in het menu van de router ook buiten de 192.168.1.X-serie verbinding kan krijgen.

In elk geval bedankt voor het meedenken!

Groeten
Riccardo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan