Probleem Windows update 80080005

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamertje1

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
Beste mensen,

In het verleden een probleem met Windows update gehad, hiervoor een topic aangemaakt. Maar uiteindelijk niet het gewenste resultaat behaald.
Vandaar dat ik het nu nogmaals probeer na een drukke periode.

Als ik naar Windows update ga en probeer de software te updaten krijg ik de volgende melding:

Naamloos.jpg

Dit hoop ik uiteraard zo snel mogelijk gefixt hebben, alvast bedankt!

En wat heb je allemaal al geprobeert? Als je dat er niet bij verteld krijg je zeer waarschijnlijk dezelfde antwoorden als in je eerdere topic.

Kijk even hier, de posting van Shenan Stanley.
Als je denkt virus-/malwarevrij te zijn, dan kun je 'achteraan' beginnen:
a. Download en installeer de laatste versie van de Windows Update Agent op deze webpagina van Microsoft
b. Gebruik de Fix-It op deze webpagina van Microsoft en daarna herstarten.
[Natuurlijk de versie downloaden van de 2 die horen bij jouw versie van Windows 7, x86 staat voor 32-bit, x64 voor 64-bit]

Succes,

Tijs.

Een zeer moeilijke en bijna Onoplosbare een fout-code is dat :(

Hier lees ik dat eindelijk effectief wel opgelost is ! ... -->> KLIK Engels is maar wel goed begrijpelijk :thumb:

dnties ( stereo ! ) ..excuus ! ..... neem ik aan dat om dezelfde oplossing/principe nu gaat ..

Laatst bewerkt:
@ROYONIX: Mogelijk doet die Fix-It ook die stappen (maar ik vermoed van niet!), dus altijd goed een extra optie te geven. :)

Tijs.

En wat heb je allemaal al geprobeert? Als je dat er niet bij verteld krijg je zeer waarschijnlijk dezelfde antwoorden als in je eerdere topic.

Stappen die zijn uitgevoerd volgens het onderstaande topic:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/815272-Windows-update-werkt-niet

1. Uitvoering onderstaande link
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/971058

2. http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/troubleshoot-problems-installing-updates#1TC=windows-7
Zelfde resultaat en herhaling van stap 1

3. Services diverse stappen uitgevoerd
- Background Intelligent Transfer Service. ----> Klopt
- Windows Modules Installer ----> Error Fout 126 – Kan opgegeven module niet vinden
- Windows Event Log ----> Klopt
- Windows Update-service ----> Van automatisch vertraagd naar automatisch gezet
- Software Licensing ----> Staat er niet tussen

Eindresultaat ----> Geen resultaat behaald

4.
Er kan een probleem zijn met het installeren van Windows updates. Gebruik deze FixIt: Problemen oplossen met installeren of verwijderen.

-->> Geen problemen gedetecteerd dus niks aangepast

Diagnosticeer waarom Windows Update niet functioneert. Gebruik deze FixIt: Diagnose van de werking van Windows Update.
-->> Geen resultaat
Voer SURS (32-bit) of SURS (64-bit) uit, daarna deze Fix it: Windows Update herstellen en CheckSUR.

-->> SURS, komt met een hotfix voor Windows, maar na uitvoeren van deze krijg ik de foutmelding 0x80240009
-->> Fixit gaf hetzelfde probleem als eerder

5. Microsoft FIX it
Niet Gekozen voor run agressive optional, dit werd afgeraden
Hierna zoals aangegeven mijn pc opnieuw gestart
Geen resultaat, zelfde foutmelding windows update

Kijk even hier, de posting van Shenan Stanley.
Als je denkt virus-/malwarevrij te zijn, dan kun je 'achteraan' beginnen:
a. Download en installeer de laatste versie van de Windows Update Agent op deze webpagina van Microsoft
b. Gebruik de Fix-It op deze webpagina van Microsoft en daarna herstarten.
[Natuurlijk de versie downloaden van de 2 die horen bij jouw versie van Windows 7, x86 staat voor 32-bit, x64 voor 64-bit]

Na het uitvoeren van Windows update Agent krijg ik een foutmelding zie bijgevoegde afbeelding

Een zeer moeilijke en bijna Onoplosbare een fout-code is dat :(

Hier lees ik dat eindelijk effectief wel opgelost is ! ... -->> KLIK Engels is maar wel goed begrijpelijk :thumb:

dnties ( stereo ! ) ..excuus ! ..... neem ik aan dat om dezelfde oplossing/principe nu gaat ..

Beschik niet over een RegistrySizeLimit key, ook niet bij Storage
Toen dit gelezen

for people who haven't the "RegistrySizeLimit"
just right click,create a new DWORD (64 if you got a 64 system,32 for a 32 system) and type "ffffffff" in hexadecimal
do not try any other kind of self modifications,or you can **** totally the windows update!
if it do not fix your problem,search via google the "windows update fix it"
you'll download a tool that should fix your update problem.
damn microsoft..never explain solutions for its stupid os problems :)
hope it helps
bye
:)

Dus in de Control een Qword64 aangemaakt met naam "ffffffff" en bij hexadecimal "ffffffff"

PC herstart, maar geen resultaat!

Helaas....

UPDATE 18:52

Hierna weer verder gegoogled de volgende stappen nog ondernomen

http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=36427
Download Farbar Service Scanner
Hieruit is de bijgevoegde log gevolgd
Controleer in Services of onderstaande diensten op de juiste wijze zijn ingesteld:

- Background Intelligent Transfer Server > Opstarttype=Automatisch
- DCOM Process Server Launcher > Opstarttype=Automatisch
- Remote Procedure Call (RPC) > Opstarttype=Automatisch
- RPC Endpoint Mapper > Opstarttype=Automatisch
- Windows Update > Opstarttype=Automatisch

Dit klopte allemaal

http://www.techsupportall.com/how-to-fix-windows-update-error/ --> No results

Naamloos3.pngnaamloos4.pngNaamloos6.pngNaamloos10.jpgWindows Update-onderdelen automatisch herstellen.png

Laatst bewerkt:
Je laatste stuk is fout: Je moet een registerwaarde RegistrySizeLimit maken, en die is niet Qword64 maar Dword32
Even, om het makkelijk te maken:
Maak een snelkoppeling naar de volgende opdrachtregel:
cmd.exe /k reg.exe add HKLM\System\CurrentControlSet\Control /v RegistrySizeLimit /t REG_DWORD /d 4294967295 /f
Rechtsklikken op de snelkoppeling en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren.
Moet geen foutmelding aangeven in het geopende CMD-venster.

Daarna in regedit.exe onder de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control die fout gemaakte registerwaarde genaamd fffffffff weghalen en meteen even controleren of de juiste registerwaarde RegistrySizeLimit is aangemaakt met de juiste waarde.
Daarna de pc herstarten.

Tijs.

Update:
M.b.t. de niet-gerepareerde Windows Update fout: Kijk hier
Staat ook een automatische fix gelinkt in de sectie "Foutcode 0x8024402C of 0x8024502d"
Zou betekenen dat je ergens een proxy ingesteld hebt staan met een foute naamgeving etc. Bedenk dus ook even of je ergens een of ander 'anonymizer' software gebruikt die mogelijk zich bemoeit met je proxy-instellingen of (erger) malware op je pc hebt die via proxy-instellingen je DNS of Internet-verkeer leidt via een proxy. Dus komt dan alsnog anti-malware programmatuur in beeld, als je niet zelf anonimizer software hebt geïnstalleerd. [Je begrijpt natuurlijk dat je die anonimizer software (minstens tijdelijk) moet deïnstalleren, he... :rolleyes:]

Tijs.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenstaande stappen uitgevoerd enkel geen resultaat. Zie onderstaande screenshots.

Ik heb een X64 systeem terwijl die DWORD voor 32 bit is volgens mij dan klopt dat toch niet?
En moet die ene waarde van de registrysizelimit niet op een waarde?Naamloosx.pngNaamloos.png

Aangezien ik niet werk met anomizer software ben ik helaas bang voor malware.

"Foutcode 0x8024402C of 0x8024502d"

Werkte helaas niet

Aangezien de automatische fix niet van toepassing was op de versie van het besturingssysteem

Bij het handmatig fixen kreeg ik volgende melding in de CMD bij proxycfg -d

Wordt niet herkend als interne of externe opdracht batch of programma bestand

Zal de volgende stappen uitvoeren mochten er resultaten zijn behaald m.t.b. malware dan horen jullie dit

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...ware-en-dergelijke-stap-voor-stap-handleiding

Als je Windows Update-fout 8024402C ontvangt tijdens het controleren op updates, moet u wellicht een van de volgende doen:

Deze fout kan worden veroorzaakt door een programma op je computer dat Windows Update Services (SVCHOST) toegang tot het internet blokkeert. Programma's die zou kunnen doen dit onder andere
  • firewalls,
  • antispywaresoftware,
  • web-versnellers,
  • Internet Security of
  • antivirus-programma's en
  • proxy-servers

Schakel deze uit en probeer te updaten
(Bron)

Voer de onderstaande fix uit.

Download ProxyFix naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op *"ProxyFix.exe" om de tool te starten.
  • Geef ik het keuzescherm de letter "A" op en druk op enter.
  • Plaats het logje wat nu opent in het volgende bericht.

* Hier staat hoe je kan in- en uitpakken

Laatst bewerkt:
Bovenstaande stappen uitgevoerd enkel geen resultaat. Zie onderstaande screenshots.

Ik heb een X64 systeem terwijl die DWORD voor 32 bit is volgens mij dan klopt dat toch niet?
En moet die ene waarde van de registrysizelimit niet op een waarde?Bekijk bijlage 250761Bekijk bijlage 250763

:( Beste gamertje dat heeft absoluut helemaal niets met jouw 64bit systeem te maken ( ! ! ), en volgens register plaatje blijkt dat jij deze tip helemaal ook niet uitgevoerd hebt ... :(

Nadat je waarde in register werkelijk en precies zoals omgeschreven aangepast hebt ..... je moet PC her-starten en dat is dat ..

Laatst bewerkt:
Een Dword32 kan (hexadecimaal) als hoogste waarde geschreven worden als FFFFFFFF (oftewel: 4x FF).
Geen idee waarom je nu alles in twijfel trekt wat ik je als instructie heb aangegeven, maar dat is jouw probleem.

Aan je schermafdruk te zien te zien heb je nu wel de registerwaarde, maar die nog geen inhoud/waarde gegeven. Dubbelklik erop, zet de indeling op Hexadecimaal en vul in: FFFFFFFF
Daarna op OK klikken.

Jammer dat het hulpprogramma voor de proxy-instellingen niet werkt onder jouw versie van Windows. Mogelijk helpt de tip en gelinkte hulpprogramma van dorado je verder daaromtrent.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@ROYONIX en @dnties

Allereerst trek ik niks in twijfel, maar aangezien het niet werkte dacht ik alvast even verder.
Ik kwam na de opmerking van ROYONIX inderdaad tot de conclusie dat ik het fout begrepen/gelezen heb. Inmiddels heb ik beide waardes verwijderd en een nieuwe aangemaakt zoals aangegeven.
Ik zal zo even het resultaat doorgeven na het opnieuw opstarten.

Alvast bedankt!

UPDATE:

Helaas nogsteeds dezelfde foutmelding :(

@doradao

Ondernomen stappen
- Norton Security uitgezet!
- Windows update gaf nogsteeds de 80080005 melding
- Proxyfix uitgevoerd (zie onderstaande log)

ProxyFix v 2.1 © by Maxstar
zo 15-11-2015 - 21:21:32,66
Microsoft Windows 7 Home Premium 6.1.7601 Service Pack 1

----------Internet Explorer----------
"ProxyEnable"=dword:00000000

----------Firefox----------
user_pref("network.proxy.type", 0);

----------E.O.F----------

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    80 KB · Weergaven: 44
Wat ik hier nu mis is het opnieuw starten/gebruiken van die Windows Update reparatie-tool waar die ongerepareerde 8024402C melding bij naar voren kwam.
Probeer die nu eens opnieuw?

Tijs.

Wacht even waarom bij jou staat proxy enable en dan waarde als die nullen daar ?? en hoezo niet proxy disable en gewoon een nul ?? en nergens ook nog Lan genoemd is :(

1zny5n8.jpg

Laatst bewerkt:
@ROYONIX: Kijk eens goed: ProxyEnable = 0, oftewel het gebruik van (een) proxy staat nu uitgeschakeld in Internet Explorer. Neem gerust wat meer tijd voordat je reageert... :rolleyes:

Tijs.

@ROYONIX: Kijk eens goed: ProxyEnable = 0, oftewel het gebruik van (een) proxy staat nu uitgeschakeld in Internet Explorer. Neem gerust wat meer tijd voordat je reageert... :rolleyes:

Tijs.

:D Jaa zie ik bij Firefox is dat duidelijk, en uiteindelijk dat is een FixRaport nergens te zien is hoe die in register is.... ( hoef ook niet ! ) maar bedoelde ik ,het is verwarrend waarom op enable met warde daar staat en gen disable met waarde ?

Is het niet beter ( in register bedoel ik ! ) dat bij Proxy als je die niet wil dat staat op Disable met DWOORD waarde 1 toch ?

Laatst bewerkt:
a. Draai (weer) eens SURS voor Windows 7
b. Doe daarna (in een CMD.EXE venster dat je gestart hebt met "Als Administrator uitvoeren"):
sfc /scannow
Kijk of er iets gerepareerd is of dat er geen integriteitsproblemen werden aangetroffen. Indien er wel iets is gerepareerd, pc herstarten en weer a. en b. uitvoeren. [a. zou dan een stuk korter moeten duren, overigens.]
c. Doe eens deze (ik ben een beetje kwijt of je die al had gehad, dus maar gewoon even doen, lijkt me.)

Opties beginnen wel op te raken vanaf mijn kant. ;)

Tijs.

Eerst a uitgevoerd, dit is voltooid! B gaf echter problemen zie bijgevoegde screenshots.
Daarna c uitgevoerd ging ook prima!

Nu even opnieuw starten en kijken of er verandering zijn!

UPDATE:

HELAAS nog geen veranderingen :( Maar toch weer bedankt, hopelijk kan je iets met de herstelservice?

Wellicht voor jou interessant om te melden dat ik deze stappen heb uitgevoerd
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...ware-en-dergelijke-stap-voor-stap-handleiding

STAP 1/2/3 - Logs bijgevoegd, puur ter ondersteuning niet ter controle

Bijlagen

• Naamloos.png
    Naamloos.png
    53,6 KB · Weergaven: 45
  • Naamloos2.png
    Naamloos2.png
    44,1 KB · Weergaven: 47
  • Naamloos3.png
    Naamloos3.png
    57,5 KB · Weergaven: 44
  • Malwarebytes2.txt
    Malwarebytes2.txt
    1,7 KB · Weergaven: 24
  • AdwCleaner[C2].txt
    AdwCleaner[C2].txt
    2,9 KB · Weergaven: 25
  • JRT.txt
    JRT.txt
    823 bytes · Weergaven: 24
Dat SFC /SCANNOW problemen geeft is een (groot) probleem op jouw computer.
Ik ga niet de opties omtrent dat probleem lopen citeren/uitzoeken/etc., maar deze Google zoekopdracht levert veel op, soms ook een combinaties met 80080005.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan