Probleem Windows update 80080005

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat hij bedoelt is dat je met F8 in het Repareer Windows (of zoiets) menu komt. Via dat systeem kun je ook Systeemherstel doen naar een moment dat het probleem met de updates er nog niet was.
Let wel even goed op: Bij voorgeïnstalleerde Windows komt soms dan voorbij dat je je systeem terugzet naar fabriekswaarden. Krijg je dat ipv. het herstelmenu waar hij het over heeft, dan is dat dus niet wat je moet doen, want dan zijn je programma's weg (en mogelijk je eigen bestanden ook).

Tijs.

Oke weer een update van mijn kant, vandaag diverse keren na het inloggen (wachtwoord invoeren) direct een blue screen.
Dus de volgende stappen ondernomen:

Opstarten en direct F4 indrukken (F8 werkte niet), hierdoor kwam ik in het Samsung Recovery Center terecht
Eerst getracht een herstel te doen zonder aanpassing van mijn persoonlijke gegevens, helaas zonder effect.

Toen via dit programma een backup gemaakt op mijn harddisk (Enkel van mijn data, dus niet van Windows zelf)
Hierna de laptop terug gezet naar fabrieksinstellingen en de laptop opnieuw gestart.

Vervolgens windows update opgestart, het laden van updates duurde erg lang maar uiteindelijk wel een aantal paar updates kunnen uitvoeren.
Toch viel ook het grootste deel af met de melding mislukt.

Zouden jullie hier wellicht even naar kunnen kijken alvast bedankt!

Zelf lijkt het me verstandig eerst Windows update te fixen, dan een backup te maken de oude backup met gegevens in te laden.
De belangrijkste hiervan te kopieren op een externe harde schrijf om vervolgens naar de backup te gaan (Na afronding Windows update).

Mochten jullie een andere weg aanraden hoor ik wel!

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    102,6 KB · Weergaven: 42
  • 2.jpg
    2.jpg
    101,4 KB · Weergaven: 35
  • 3.jpg
    3.jpg
    102,4 KB · Weergaven: 36
  • 4.jpg
    4.jpg
    99,1 KB · Weergaven: 37
  • 5.jpg
    5.jpg
    100,9 KB · Weergaven: 35
  • 6.jpg
    6.jpg
    100,5 KB · Weergaven: 30
Geen idee hoe oud die pc/laptop is, maar kijk eerst even of SP1 geïnstalleerd is of niet:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> winver
Doe desnoods even een schermafdruk. Doe dat trouwens ook maar even van het het standaard scherm van msinfo32.exe (zoals die na het inventariseren/scannen na het starten ervan wordt weergegeven).

Mocht SP1 er nog niet opstaan, dan kun je die hier downloaden. Jij moet kiezen (na klikken op Downloaden) voor windows6.1-KB976932-X64.exe (moet je de scrollbar rechts van het lijstje even naar beneden trekken om 'm te zien).

Tijs.

Tijs.

Volgens mij is dit hetgene waar je omvroeg, mocht het niet kloppen dan hoor ik het graag!

Bijlagen

• Over.png
    Over.png
    50,7 KB · Weergaven: 51
  • Over2.jpg
    Over2.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt door een moderator:
SP1 heb je al. Ik zou gewoon stug zoeken naar updates en die installeren, (evt. herstarten indien noodzakelijk), weer zoeken naar updates en die installeren (evt. herstarten indien noodzakelijk) etc.
Kan via [Winddows-toets]r toetscombinatie -> %windir%\system32\wuapp.exe startmenu

Ergens tussendoor ook SURS voor Windows 7 draaien.

Tijs.

Anybody? Ik zal graag ook systeeminstellingen backupen, behalve mijn persoonlijke data!

Je ziet dat niemand reageert, omdat dit een andere vraag is dan de oorspronkelijke.
Zet deze vraag dus op opgelost en start een nieuwe vraag voor je backup. Ik denk dat je die ook gewoon in de Windows 7 sectie kunt zetten.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan