probleem (zoom-)weergave DVD

• Onderwerp starter Onderwerp starter peer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

peer

Helpmij.nl boekhouder
Lid geworden
18 jul 2002
Bij afspelen van een DVD of Video-CD wordt alles ingezoomd weergegeven op scherm. Links, rechts, onder en boven valt ca. de helft van het beeld weg. Alleen het centrum is zichtbaar. Dit gebeurt zowel in mijn (Aopen) DVD speler als (NEC) DVD rewriter. Idem bij afspelen met Windows Mediaplayer als met PowerDVD. Dus m.i. ligt het niet aan de speler of het gebruikte afspeelprogramma. Op de stand alone DVD speler worden de DVD's wel juist afgespeeld.
Heb gezocht binnen de driver van de video-adapter, maar kan daar ook niets vinden.

NVIDIA GeForce MX440 met laatste stuurprogrammaversie 6.1.7.7

Vraag wellicht in verkeerde sectie doordat ik niet weet of het een sotfware, hardware, besturings, of een of ander probleem met een instelling betreft.

Heb je in PowerDVD gekeken met je rechtermuisknop in fullscreen?
Digitaal zomen staat uit?
Pannen&scannen staat uit?
Hoogte-breedte verhouding behouden, in- uitschakelen geprobeerd?
CLPV de verschillende instellingen geprobeerd?

probleem zomen opgelost

In PowerDVD alles geprobeerd. Evenals in Mediaplayer. Nogmaals gezocht in de instellingen van de video driver. Wat het betekent weet ik niet, maar ik heb onder "Overlay-Video deze optie uitgeschakeld door de standaardinstellingen aan te vinken. Heb daar ongetwijfeld in het verleden mee zitten experimenteren...:o

Nu werkt alles weer normaal. Kan iemand uitleggen wat video-overlay is? Of moet ik daarvoor een nieuwe vraag openen

In ieder geval bedankt voor het meedenken, Crash!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan