Probleem zwart scherm acer aspire 7520

Status
Niet open voor verdere reacties.

menderto

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2010
Hallo beste forum leden,

ik ben via google al veel topics tegen gekomen over dit onderwerp maar het sloot toch niet helemaal aan bij mijn probleem vandaar dat ik een nieuwe topic ben begonnen.

Ik heb sinds 2,5 half jaar een acer aspire 7520 eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Ik heb laatst windows 7 geinstalleerd ipv vista maar dat werkte allemaal prima. Totdat een paar dagen geleden ik mijn notebook wou opstarten en het beeldscherm niet meer reageerde. Ik heb geprobeerd om onder ideale lichtomstandigheden toch nog wat te zien op het beeldscherm zodat ik er achter kwam of het de invertor/backlicht was, dat was niet gelukt ik kon niks zien. Daarna heb ik het geprobeerd om op een extern beeldscherm aan te sluiten. Dat heb ik ongeveer 20x geprobeerd door middel van stroom er af te halen en weer opnieuw op te starten dat werkte ook niet. Toen heb ik het op de tv geprobeerd omdat hij(GPU)daar normaal gesproken minder voor nodig heeft, daar gaf hij een even het beginscherm en viel daarna weer weg. Toen heb ik het nog een aantal keer op een extern pcbeeldscherm geprobeerd wat uiteindelijk na veel geduld lukte. Nadat hij in windows was ging zelfs het beeldscherm van me notebook weer aan.

Toen heb ik heb nog een aantal keer op nieuw opgestart en hij bleef het doen. Een dag later niet aangesloten aan een extern beeldscherm nog steeds. Echter toen hij in slaapstand was geweest reageerde hij nie mer en bij opstarten bleef het scherm weer zwart.

Dus ik heb hem weer extern aangesloten en en na veel geduld en veel pogingen deed hij het opeens wel weer, op extern beeldscherm tot en met windows, en me notebook vanaf het inlogscherm van widows. Daarna heb ik hem opnieuw opgestart om te kijken of hij het nog steeds deed, je raad het al; dat deed hij niet. Nu heb ik lopen *****n met extern beeldscherm er weer bij maar geeft nu helemaal geen respons meer.

Ik snap hier dus helemaal niks van, want dat ding is niet consistent bezig. De ene keer wel en de andere keer weer niet. Ik hoop dat hier een beeldscherm goeroe aanwezig is die bij zou kunnen helpen.

Alvast bedankt!
Menderto

idem

Ik heb net hetzelfde probleem met identiek dezelfde laptop. Wel nog de originele visa.
Heb je hiervoor een oplossing/oorzaak gevonden?

Alvast bedankt.

Hoi !

Met jou hebben velen hetzelfde probleem met die laptop: http://search.sweetim.com/search.asp?src=6&q=Black+Screen+AScer+7520&barid={A6BFF93A-D095-11E0-AE13-20CF305559BF}
Er ligt er hier ook nog een waaraan ik dagen besteed heb zonder veel succes; alle laptop-reparateurs die ik ken zeggen: nieuwe aanschaffen.....

Mobo incl. grafische chip is niet erg sterk en niet bestand tegen veel draai-uren.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan