probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

lightsage

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2007
Ik heb het intern geheugen van mijn pc er uit gehaald nu start ik hem weer op en begint hij te piepen k heb al geprobeerd hem schoon te maken en in andere slots. Is er een eenvoudige oplossing?

Ik heb een heel groot gevoel dat het komt door statishe electricitijd,,
ik zou zelf NOOIT computer onderdelen aanraken zonder statishe electriciteit ontladen te hebben door bijvoorbeeld je verwarmings ding in de kamer aan te raken (omdat die gegrond zijn)

Als je statish bent, en je raakt een onderdeel van je computer aan dan loopt er dus ook een electrishe stroom door de chip heen en overlijd die.

voor als je niet weet wat statishe electriciteid is: Als je bijvoorbeeld over plastic heen wrijft als het warm is bijvoorbeeld plastice glijbaan en raakt dan een gegronde ijzer aan dan krijg je een schok, dat word veroorzaakt door die electriciteit!
met kleinere ladingen voel je niks maar kan je chip wel overlijden.

verder kun je nog proberen hem in een andere computer. (eerst kachel aanraken dus)
ook een optie is een anti statish bandje te kopen als je vaker met computers bezig bent.
die sluit je aan op gegronde pinnen van je stopcontact (dus niet die 2 gaten:shocked:)

meer zou ik niet voor je weten

het standaard help advies van helpmij is denk ik niet van toepassing

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan