Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderkorf16

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Hallo, ik heb een irritant probleem op deze computer:

Als ik in mijn mappen ga rondkijken, en ik ga een andere map binnen krijg ik de melding:
"Attention, Sander! Some dangerous trojan horses detected in your system. Windows Vista (TM) Ultimate files corrupted. This may lead to the destruction of important files in C:\Windows. Download protection software now!
Click Ok to download the antispyware. (Recommended)"

Nou als ik op nee druk krijg ik ook een site waar ik dat programma kan downloaden dus neem aan dat dit een soort van virus/spyware is.
Heb spywaredoctor gedraaid, avg antispyware en dat lost het allebei niet op.
Hoe kom ik hier van af?
Deze link krijg ik: http://free-viruscan.com/id/4912933/4/1/

Dit is rougue antispyware.
spyware die zich als antispyware vermomd, je vermoeden klopte dus.

Meestal kun je dat verwijderen met dit gratis tooltje

mvg leo

Als die hem niet pakt probeer dan de FREE versie hier eens:

www.superantispyware.com

Update deze en laat hem scannen, verwijder de gevonden infecties en start je systeem opnieuw op.

Lukt het dan nog niet dan zal je een HJT log moeten maken maar dat hoor je dan wel.

Ik heb het eerste programmaatje gedraaid (ging heel snel), en die loste niks op, 2e draait nu, zal zometeen melden of die wel werkt. Vrees van niet, maarja proberen kan altijd.
edit: tweede programma vindt in ieder geval rogue.IEantivirus-Installer dus dat zal wel goed zijn.

Laatst bewerkt:
het is weg!
godzijdank. Was alweer mijn vista dvd aan het zoeken voor het eventueel formatteren (was erg boos :P)
dankjullie allen!

Het is en blijft een super programma....ik heb het al voor zoveel problemen gebruikt en aanbevolen.
Het blijft me versteld doen staan :thumb:

Groot misverstand van een hoop mensen dat gratis programma's het slechter zouden doen dan betaalde.
Het tegendeel is vaak waar.

Nouja, opzich niet onlogisch, voor betaalde software zou je verwachten dat er meer werk aan is verricht, en dat er meer betaalde prof's aan hebben gezeten.
Maargoed, dit programma doet het :P

Hoe kan dat?

Ik ben benieuwd of iemand mij kan vertellen hoe je aan dat virus komt. Ik heb naar mijn idee niets verkeerd gedaan, maar ik had ook dat free-viruscan rapport.
Ben nu ook bezig met de superantispyware programma. Hopelijk werkt het bij mij ook!:(

Er zijn verschillende mogelijkheden, er zijn ook veel ‘normale’ sites besmet.
Een andere mogelijkheid is illegale software, P2P programma’s, enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan