Probleem...

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReeZe

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Hallo,
Ik heb héél helpmij forum al door gezocht en vond vele dingen die ik kon doen om mijn draadloos internet te laten werken, maar ik snap het niet zo goed.

Ik heb mijn laptop boven staan op mijn kamer, ik heb mijn wifi aan en ik wil mij conecten met het internet, voer dus de netwerk code in.
Maar dan wil hij niet conecten...
Ik krijg wel een IP-adres toegewezen en ik kan pakketjes verzenden en ontvangen, maar toch kan ik nog altijd niet draadloos internetten. Hoe komt dit?

Ik heb hier nog een printscreen...
draadloosprobleem.jpg

Een paar stapjes die ik altijd volg om goed te kunnen connecten:

- Reset de router (indien je al persoonlijke instellingen hebt gemaakt, schrijf deze dan even op!)
- Als je al een profiel voor je draadloze verbinding hebt aangemaakt, verwijder deze dan in je laptop
- Ga eens met je laptop naast je router zitten
- Verbind de laptop eerst eens met de router dmv een netwerkkabel
- Check of je kan internetten
- Indien ok, ga naar het configuratiescherm van je router
- Stel een beveiliging in (WPA / WPA2)
- Trek de kabel uit je laptop en laat je draadloze verbinding het netwerk detecteren
- Maak een profiel aan voor je netwerk, geef je wachtwoord voor je beveiliging in
- Klik op verbinden

Je IP adres klopt ook niet, zou moeten beginnen met 192.

Zou wel eens kun nen dat het signaal te zwak is!

als ik naast de router zit dan heb ik draadloos internet.. maar niet op me kamer,
en nu begint mijn ip met 192 ja.
hoe kan ik er voor zorgen dat hij het ook op me kamer doet?

nog bedankt

Laatst bewerkt:
als ik naast de router zit dan heb ik draadloos internet.. maar niet op me kamer,
en nu begint mijn ip met 192 ja.
hoe kan ik er voor zorgen dat hij het ook op me kamer doet?

nog bedankt

?

Bedankt want hij doet het nu gewoon!!:thumb::thumb::thumb:

maar nu ik weer een tijdje boven zit heeft hij weer een probleem en heb ik een andere ip adres die niet begint met 192...:(

Je zit gewoon te ver van de router, het signaal komt niet goed door en daardoor krijg je errors. Kun je je router op een andere plek in het huis leggen? Liefst recht onder je kamer...

nee, kan ik er niet zo usb dinges aansluiten voor beter signaal?:)

Nee, maar je zou een tweede router kunnen plaatsen en die configureren als accesspoint, waarmee het signaal dus doorgestuurd wordt. Alleen zul je dan hier op Helpmij wat verder moeten rondvragen over welke router en instellingen je dan nodig hebt, want heel eenvoudig is dat niet.

kijk,
Als ik mijn laptop naast de router zet heb ik draadloos internet.
maar als ik hem boven zet dan heb ik dat 5 min, en dan vliegt het er weer af.
Maar sommigen hebben ook een soort usb stickje ofzo, hoe werkt dat?

Het USB stickje is alleen een externe draadloze adapter. Bij jou zit de netwerkkaart al intern. Oudere laptops zonder interne kaart gebruiken een externe USB stick, maar de werking is hetzelfde.

dus de enige manier is om mijn router te verzetten...
maar dat kan niet want mijn xbox en main pc zijn via lan aangesloten.

Of dus door een extra router te kopen en die inzetten als extra accesspoint. Deze moet dan wel WDS ondersteunen:

"Wireless repeater. Een wireless repeater kan het signaal van een wireless netwerk versterken door zelf 'klant' te zijn van een ander access-point en vervolgens lokale klanten weer te bedienen. De standaard hiervoor is WDS: Wireless Distribution System. Een aantal merken access-points ondersteunen WDS, kijk in de technische specificaties. Het voordeel ten opzichte van meerdere access-points verbonden door een netwerkkabel is dat het access-point wat repeater is zelf alleen maar een stopcontact nodig heeft. Het vinden van een goede locatie waar de repeater wel het originele access-point kan 'zien' maar zelf een betere dekking geeft is wel lastiger. Ik ken een access-point met WDS support: de ASUS WL300g. "

Indien je er een wil aanschaffen is er op internet wel meer te vinden over de precieze configuratie ervan.

ok, maar dat vind ik wel een heel gedoe...
ik zet hem wel gewoon beneden neer.

Bedankt!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan