Probleem :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

jhajanet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2011
Goedemorgen mensen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want zit al een paar dagen met mijn acer laptop te *****n.

Acer laptop 7720G met vista.

Mijn laptop start niet meer op in normale modus, in het begin scherm bij het opstarten krijg ik er strepen doorheen en start die verder normaal op totdat hij bij het laad scherm komt van windows vista en dan krijg ik een zwart scherm en start hij opnieuw op.
Hierbij werkt het beeldscherm van de laptop ook niet, maar als ik een beeldscherm er op aan sluit doet hij het wel (het beeldscherm).
Verder kan ik hem wel gewoon opstarten in veilige modus, alleen komen er wel strepen door het beeld als ik met de muis beweeg.

Alvast heel erg bedankt!

Verder kan ik hem wel gewoon opstarten in veilige modus, alleen komen er wel strepen door het beeld als ik met de muis beweeg.

Bedoel je dat je alleen kunt opstarten in de veilige modus (en dus niet in de normale), óók als je een extern scherm hebt aangesloten?
Dan kunnen er twee oorzaken zijn: 1. de beeldscherminstellingen voor je 'interne' beeldscherm kloppen niet; 2. de grafische kaart is defect.

Omdat je ook ruis krijgt bij muisacties, vrees ik voor het tweede.
Je kunt het uitproberen door - met het externe scherm aangesloten - de grafische kaart uit apparaatbeheer te verwijderen en opnieuw de laptop te starten zónder de externe monitor.
Het effect is, dat de grafische kaart bij opstarten opnieuw wordt gevonden en de driver geïnstalleerd, alleen nu weer met de standaardinstellingen.
Helpt dit niet, dan is de grafische kaart - zoals gezegd - w.s. naar Filistea ...

Bekend probleem bij deze serie laptops van Acer.

Door een slechte koeling is de videokaart oververhit geraakt en nu overleden.

Bedoel je dat je alleen kunt opstarten in de veilige modus (en dus niet in de normale), óók als je een extern scherm hebt aangesloten?
Dan kunnen er twee oorzaken zijn: 1. de beeldscherminstellingen voor je 'interne' beeldscherm kloppen niet; 2. de grafische kaart is defect.

Omdat je ook ruis krijgt bij muisacties, vrees ik voor het tweede.
Je kunt het uitproberen door - met het externe scherm aangesloten - de grafische kaart uit apparaatbeheer te verwijderen en opnieuw de laptop te starten zónder de externe monitor.
Het effect is, dat de grafische kaart bij opstarten opnieuw wordt gevonden en de driver geïnstalleerd, alleen nu weer met de standaardinstellingen.
Helpt dit niet, dan is de grafische kaart - zoals gezegd - w.s. naar Filistea ...

Bedankt voor je advies :D
Ik heb dit geprobeerd en hij start niet weer opnieuw op, maar ik heb werkelijk geen idee wat hij aan het doen is want het beeld van de laptop doet het niet.
Kan ik hem het beste een tijdje zo laten draaien of toch een keer met extern beeldscherm nu proberen?
Trouwens wat ik wel raar vind ...
Mijn laptop is al een keer voor het zelfde probleem gerepareerd alleen na een paar maand deed hij weer het zelfde ... alleen op zeldzame momenten doet hij het wel normaal zonder extern beeldscherm

Hoi,

Ja, dus de grafische kaart is 'wellicht' weer kapot zoals MrMusic aangeeft, of ..... de aansluiting met het beeldscherm is niet goed bevestigd bij reparatie van de laptop en zit nu bijna, of helemaal los.
Dat zou me niks verbazen eigenlijk.

Laatst bewerkt:
Belediging

Ik ben van deze belediging: "MrMuppet" niet gediend!

Laatst bewerkt:
Ik ben van deze belediging: "MrMuppet" niet gediend!
Zeker niet wanneer dat door dit vervelende mannetje gedaan wordt!

Sorry, gecorrigeerd.
Maar ... wie is hier nou eigenlijk beledigend .....
Ja, je kunt je voorgaande bericht nu wel aanpassen (om 12:11 uur), maar de quote geeft je 'primaire' reactie aan .... ;)

Overigens niet zo'n fraaie binnenkomer voor TS als nieuwe gebruiker van Helpmij .....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan