probleempje bij opzetten netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrMaster

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Hallo,

ik zit met drie probleempjes.

- Hoe kan ik een database kopieren naar een laptop terwijl de database draait?
- Hoe maak ik een shared map op de server met alle rechten
- Hoe kan ik ervoor zorgen dat 1 specifiek groep mensen de mogelijkheid heeft om paswoorden van users te resetten?

Heb gezocht maar vond geen duidelijk overzicht.

Bedankt alvast.

- Hoe kan ik ervoor zorgen dat 1 specifiek groep mensen de mogelijkheid heeft om paswoorden van users te resetten?
.

1: Welke database? SQL, Access?
2: Deel de map, ga naar beveiliging (bij het tabblad delen) voeg domain users toe en geef deze modify rechten. Domain users bestaan alleen in een domein!
3: Welke serverversie? Met active-directory kun je een beheerder per OU aangeven, dit is de meeste veilige methode. Doe je dit echter niet correct dan heb je alleen maar meer ellende.

het is server 2003.

De bedoeling is dat een specifiek groep paswoorden kn resetten door middel van een venster.

Via een venster? Wat voor venster? Via de administrator tools kun je vanaf elke client de gewenste aanpassingen doen.

Hallo,

ik zit met drie probleempjes.

Heb gezocht maar vond geen duidelijk overzicht.

Bedankt alvast.

1 zou ik niet weten
2 wel je maakt een gebruiker aan die je full control geeeft! en deze heeft dan alle rechten op de mappen
3 die specifieke groep is Administrator met wachtwoord die kan alle wachtwoorden resetten;) hooplijk heb je er wat aan en die data base kan die niet voor 2 tellen uit en dan overzetten zodat hij op de laptop staat;)

2 wel je maakt een gebruiker aan die je full control geeeft! en deze heeft dan alle rechten op de mappen
3 die specifieke groep is Administrator met wachtwoord die kan alle wachtwoorden resetten;) hooplijk heb je er wat aan en die data base kan die niet voor 2 tellen uit en dan overzetten zodat hij op de laptop staat;)

Full control is overbodig en beveiligingstechnisch niet aan te raden, met modify kunnen de gebruikers genoeg.

Niet alleen de administrator kan passworden resetten. In een domain met Active Directory kun je een gewone gebruiker dat recht geven in een bepaalde Organizational Unit. Om dit goed te configureren moet je voldoende kennis hebben van Active Directory.

Full control is overbodig en beveiligingstechnisch niet aan te raden, met modify kunnen de gebruikers genoeg.

Niet alleen de administrator kan passworden resetten. In een domain met Active Directory kun je een gewone gebruiker dat recht geven in een bepaalde Organizational Unit. Om dit goed te configureren moet je voldoende kennis hebben van Active Directory.

dat klopt Tiborv naar ik bedoel standaart kan die gene inloggen met Administrator en dan kun je alleen daar mee wachtwoorden wijzigen;)

Standaard geef je het administratorwachtwoord van een groter netwerk (topic gaat over Windows 2003, dat is een Server versie van Windows) niet zomaar aan personen om een wachtwoord aan te passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan