• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleempje bij Valideren en Nulwaarden onderdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
14 feb 2010
Ik werk met Excel 2003.

Ik heb een excelsheet met een tijdsberekening, omdat er er op de sheet vele koppelingen aanwezig zijn heb ik om het overzichtelijk te maken de nulweergave uitgezet.
Maar nu komt het probleem, omdat er een validatie gebruikt wordt zodat er een tijd ingevuld moet worden, kan er geen 24:00 ingevuld worden, maar wel 0:00
Hier is dus meteen het probleem dat 0:00 uur niet wordt weergegeven door de nullen onderdrukking.

De validatie die ik gebruik is Toestaan Tijd
Begintijd is 0:00:00
Eindtijd is : 23:59:59

Wat ik dus graag zou willen is dat er op één of andere manier 0:00 of 24:00 komt te staan, zodat er te zien is dat iemand tot 12 uur 's nachts heeft gewerkt.

Ik voeg een bijlage toe van een uitgeklede versie van mijn sheet, zonder alle koppelingen dus.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Kun je hiermee uit de voeten?

Bijlagen

Harry :thumb: perfect ! het kan zo in de datavalidatie > nu nog onthouden voor de volgende keer .

Bijlagen

• tijdvalidatie.jpg
    tijdvalidatie.jpg
    83,4 KB · Weergaven: 71
Kun je hiermee uit de voeten?

Geweldig zeg, bedankt.

Ik ben even aan het stoeien geweest. Het werk op zich goed.
Ik zou de seconden nog weg willen hebben, anders worden mijn cellen te breed en past het niet meer op een A4 uitgeprint.
Als ik bij celeigenschappen de seconden weghaal, verspringt alles naar 0:00 in plaats van 24:00

Op zich kan ik met 0:00 leven, maar als het mogelijk zou zijn om hier 24:00 neer te zetten is het helemaal af.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan